Sosiaalinen media on yksi nykyajan yleisimmin käytetyistä lauseista. Näistä alustoista on tullut osa jokapäiväistä elämää, ja heinäkuussa 4.48 sosiaalisen median käyttäjiä oli hämmästyttävät 2021 miljardia maailmanlaajuisesti, mikä vastaa 57 prosenttia maailman väestöstä. Tämä osoittaa, että sosiaalinen media vaikuttaa nyt kaikilla elämän osa-alueilla, sekä henkilökohtaisesti että ammatillisesti. Mutta kuinka voit rakentaa lemmikkiruokabrändin sosiaalisen median avulla? Tässä artikkelissa keskitytään siihen, kuinka sosiaalinen media voi ohjata liikennettä verkossa oleville lemmikkieläinruokayrityksille ja myymälässä oleville lemmikkikaupoille. Lisäksi askeleet, jotka voidaan toteuttaa sen varmistamiseksi, että lemmikkieläinruokabrändillä on menestyvä sosiaalisen median alusta.
Mikä on sosiaalinen media?
Sosiaalinen media määritellään verkkopohjaisiksi viestintäalustoiksi, joiden avulla ihmiset voivat olla vuorovaikutuksessa jakamalla ja kuluttamalla tietoa. Sosiaalinen osa viittaa vuorovaikutukseen muiden ihmisten kanssa jakamalla tietoa heidän kanssaan. Sitä vastoin 'media' tarkoittaa viestintämenetelmää, esimerkiksi Internetin tai sovelluksen kautta.
Viimeisten 20 vuoden aikana sosiaalisessa mediassa on tapahtunut uskomatonta kehitystä, jonka avulla ihmiset ja tuotemerkit voivat olla yhteydessä muihin maailmanlaajuisesti. Alla on muutamia tärkeimpiä vinkkejä siitä, miten sosiaalinen media on kehittynyt ajan myötä.
Sosiaalinen media alkoi alustalla nimeltä Six Degrees. Six Degrees oli ensimmäinen verkkosivusto, jonka avulla käyttäjät voivat luoda omia profiileja ja olla yhteydessä keneen tahansa ympäri maailmaa. Kuitenkin vuonna 2004 Mark Zuckerberg loi Facebook ja siitä on tullut suurin sosiaalisen median alusta maailmanlaajuisesti ja yksi katsotuimmista verkkosivustoista maailmassa. Käynnistäminen YouTube oli ratkaiseva hetki, koska se oli yksi ensimmäisistä videoiden hosting -alustoista, jossa käyttäjät voivat ladata videoitaan ja upottaa ne verkkosivustolle.
Toinen tärkeä askel sosiaalisen median kehityksessä oli sen julkaiseminen Instagram vuonna 2010, ja tällä alustalla käyttäjät voivat jakaa valokuvia ja videoita. Jatkossa viisi vuotta vuoteen 2016 syntyi TikTok, joka on virusperäinen sosiaalisen median alusta. Tämän alustan pääpaino on videoiden lataaminen ja jakaminen, kuten lyhyiden tanssien nauhoittaminen, huulisynkronointi ja komedia (Samur, 2018).
Nykyään käyttäjien käytettävissä on monia sosiaalisen median alustoja. Jokaisella näistä kanavilla on oma ainutlaatuinen käyttökokemuksensa. Nämä alustat kasvavat edelleen ja vaikuttavat jokaisen elämään joko suoraan tai epäsuorasti. Facebook on edelleen suosituin alusta hämmästyttävällä tavalla 2.89 miljardia aktiivista käyttäjää; YouTube, jolla on 2.29 miljardia aktiivista käyttäjää, seuraa tätä tiiviisti.
Miten sosiaalinen media lisää liikennettä lemmikkieläinten ruoka -alan yrityksille verkossa?
Sosiaalinen media on yleinen osa lemmikkien omistajien jokapäiväistä elämää, ja suuri osa omistajista tutkii tuotteita ennen kuin he päättävät ostaa lemmikkinsä. Tässä mielessä sosiaalisesta mediasta on tulossa tärkeä työkalu lemmikkieläinten ruokaa tarjoaville online -yrityksille monista syistä. Covid-19 -pandemiassa sähköisen kaupankäynnin verkkosivustot saivat markkinaosuuden lemmikkieläinten elintarviketeollisuudessa, koska ihmisiä rajoitetaan ajan kanssa kodin ulkopuolella. Lemmikkieläinten ruoan Internet -myynti kasvoi tasaisesti viime vuosina, mutta pandemia kiihdytti tätä kehitystä merkittävästi. Sosiaalinen media on ehdottomasti myötävaikuttanut lemmikkieläinten ruoan myynnin kasvuun verkkoyrityksissä eri syistä, kuten mainostamalla yrityksen viimeisimpiä tarjouksia.
Sosiaalisen median ja verkkosivuston linkin merkitys
Sen varmistaminen, että online-lemmikkiruokayrityksesi tarjoaa linkkejä sosiaalisen median sivullesi verkkosivustollesi, on loistava tapa houkutella asiakkaita yritykseesi ja rakentaa lemmikkieläinruokabrändiä sosiaalisen median avulla. Tätä kutsutaan myös sosiaalisen median markkinoinniksi. Sosiaalisen median kanavien ja verkkosivustojen tulisi toimia yhdessä online-lemmikkiliiketoimintasi mainostamiseksi. Tärkeä tapa online-lemmikkiruokayrityksenä on linkittää sosiaalisen median alustat verkkosivustollesi julkaisemalla uusimpia saatavilla olevia lemmikkituotteita ja sisältämällä toimintakehotuksen, jonka avulla käyttäjä klikkaa ja mahdollisesti tekee ostoksen. Ilman linkkejä sosiaalisen median postauksiin verkkosivustolle asiakasmatka pitenee. Heidän on itse löydettävä tietoja tuotteesta manuaalisesti, mikä johtaa mahdolliseen turhautumiseen tai samanlaisen tuotteen löytämiseen muualta.
Asiakkaiden arvostelujen hyödyntäminen
Lemmikkieläinten omistajat tekevät tietoisempia päätöksiä kuin koskaan ennen, ja he kykenevät vertaamaan, arvioimaan ja kouluttamaan itseään lemmikkieläinten tuotteet ei ole koskaan ollut helpompaa. Nykyaikana omistajat luottavat vahvasti muiden verkkokuluttajien suusanalliseen sanaan ja vielä hämmästyttävämmin käyttäjiin, joita he eivät tunne. Hämmästyttävä 75% kuluttajista ostaa todennäköisesti tuotteen sosiaalisen median viittausten perusteella.
Käyttäjän luomaa sisältöä
Käyttäjien luoma sisältö on keskeinen osa, jossa online-lemmikkieläinten ruoka-alan yritykset voivat käyttää asiakasarvosteluja sosiaalisen median alustoillaan liikenteen lisäämiseen. Tämä on sisältöä, tekstiä, videoita, kuvia tai arvosteluja, jotka ovat luoneet ja jakaneet tuotemerkkiasiakkaat eikä brändi itse. Tämä on loistava sinulle online -lemmikkieläinten ruokayrityksenä, koska voit saada asiakkaat jakamaan kuvia lemmikeistään yritysten ruoan kanssa, ja kaikki on ilmaista! Lisäksi mahdollisuus lemmikkieläinten ruoan myyntiin voi lisääntyä, jos asiakkaan sosiaalisen median viesti suhtautuu myönteisesti brändiisi.
Blogin voima
Lemmikkieläinten ruoka -alan online -yritykselle pelkkä verkkosivusto ei ehkä riitä nykyaikana. Yhä suositumpi tapa lisätä liikennettä verkkosivustolle on blogisivun luominen. Tämä on yksittäinen verkkosivusto verkkosivustolla, joka tiedottaa tai kouluttaa katsojia tietystä aiheesta.
Sosiaalisen median ja blogisivun yhdistäminen on ratkaisevan tärkeää liikenteen lisäämiseksi ja yleisen sitoutumisen parantamiseksi online -liiketoimintaasi. Mainostamalla blogisivua sosiaalisen median kautta, voit räätälöidä ja kehittää sisältösi laatua ja samalla rakentaa yhteisön, joka voi vaikuttaa luomasi sisältöön. Vaikka blogikommentit voivat tarjota näkemyksiä yleisösi ajatuksista aiheesta, josta olet kirjoittanut, ihmiset eivät todennäköisesti ilmaise mielipiteitään siellä. Sosiaalisen median tilisi linkittäminen blogiisi antaa sinulle mahdollisuuden jakaa viimeisimpiä viestejäsi ja mahdollisuuden keskustella yleisösi kanssa (Yasyna, 2020).
Miten sosiaalinen media ohjaa myymälän lemmikkikauppojen liikennettä?
Sen lisäksi, että sosiaalinen media on hyödyllinen lemmikkieläinten ruoka-alan online-yrityksille, se on suuri voimavara myymälöissä oleville lemmikkikaupoille. Viime vuonna keskimääräinen henkilö vietti sosiaalisessa mediassa noin 2.5 tuntia päivässä; Tämä tarjoaa loistavan mahdollisuuden myymälöissä oleville lemmikkikaupoille yrittää kiinnittää lemmikkien omistajien huomio, jotka etsivät tuotteita lemmikeilleen. Yhdistyneessä kuningaskunnassa on yhteensä 3000 lemmikkikauppaa ja Euroopassa vielä 60,000 XNUMX lemmikkikauppaa. Lemmikkieläinten ruoka -alan yritysten lisääntymisen myötä lemmikkikauppojen on erotuttava muista, ja sosiaalinen media on loistava tapa tehdä tämä.
Myymälän uusimpien tarjousten mainostaminen
Riippumattomana lemmikkikaupana voit tarjota asiakkaillesi tarjouksia. Upea tapa saada viesti uusimmista tarjouksistasi on julkaista sosiaalisessa mediassa. Tämä voi johtaa siihen, että käyttäjät jakavat ja seuraavat viestejäsi, mikä viime kädessä lisää kiinnostusta lemmikkikauppaan. Tämän lisäksi erilaisten tuotteidesi mainostaminen sosiaalisessa mediassa on loistava tapa herättää kiinnostusta eri kohdeyleisöissä.
Viimeisimmät tapahtumat
Sosiaalisen median tuoman ulottuvuuden ansiosta sinulla on loistava tilaisuus lemmikkikaupana kertoa asiakkaille kaikista tulevista tapahtumista, jotka olet suunnitellut kaupassasi. Tämä on loistava tapa kasvattaa samanhenkisten lemmikkien omistajien yhteisöä. Lisäksi tapahtuman mainostaminen sosiaalisessa mediassa tarjoaa lemmikinomistajille mahdollisuuden jakaa näkemyksiä lemmikkieläinten paikallisista kävelyretkistä ja ratkaisuja terveysongelmiin.
Näytetään asiantuntemusta
Asiakkaat voivat saada paljon tietoa myymälän lemmikkikaupasta, ja monilla lemmikkikauppojen omistajilla ja työntekijöillä on paljon tietoa kaupassa myydyistä tuotteista. Tämä voidaan toistaa sosiaalisessa mediassa julkaisemalla perusteellisia tietoja kaupoissa myydyistä tuotteista. Tämä ei vain ohjaa liikennettä lemmikkikauppoihisi, vaan myös varmistaa, että katsojat houkutellaan tulemaan kauppaasi ostamaan tiettyä tuotetta saatuaan tiedon.
Sosiaalisen median ja myymälän sisäisen markkinoinnin yhdistäminen
Lemmikkikaupana, kun haluat saada sosiaalista mediaa ohjaamaan liikennettä yritykseesi, on tärkeää varmistaa, että sivullasi on samanlainen brändi kuin kaupassasi. Tämä näyttää paitsi ammattimaisemmalta, myös auttaa lisäämään bränditietoisuutta. Sen varmistaminen, että värit, fontit ja logot ovat samat sosiaalisen median sivulla kuin myymälässä, auttaa ihmisiä tunnistamaan brändisi verkossa ja lemmikkikaupassasi.
Mitkä ovat askeleet onnistuneelle sosiaalisen median alustalle?
Verkossa ja myymälässä sijaitsevan lemmikkieläinten ruoka-alan yrityksen tarve olla sosiaalisessa mediassa ei ole koskaan ollut suurempi. Tätä on korostanut Covid-19-pandemia, koska ihmisiä on rajoitettu liikkumisella, mikä tarkoittaa, että he siirtyvät sosiaaliseen mediaan kommunikoimaan yritysten kanssa.
Koska sosiaalisen median alustat muuttuvat jatkuvasti, on tärkeää valita kanavat viisaasti ja räätälöidä sisältösi sopivaksi (Gallagher-Hughes, 2021). Alla on viisi keskeistä vaihetta onnistuneen sosiaalisen median alustan luomiseksi ja ylläpitämiseksi.
Tavoitteiden asettaminen ja strategian kehittäminen.
Tavoitteiden ja tavoitteiden määrittäminen sille, mitä haluat saavuttaa sosiaalisessa mediassa yrityksenä, on ensimmäinen asia, joka sinun on päätettävä luotaessa menestyvää sosiaalista mediaa. Näiden tavoitteiden tulisi olla täsmällisiä, mitattavissa, saavutettavissa, relevantteja ja määräaikaisia, joita kutsutaan myös SMART-tavoitteiksi. Sosiaalisen median kanavillesi julkaisemallasi sisällöllä on selkeät tavoitteet; näin vältät merkityksettömien tietojen lähettämistä seuraajillesi.
Ajattele kohdeyleisöäsi
Kohdeyleisösi ajatteleminen on yksi tärkeimmistä askeleista menestyäksesi sosiaalisen median alustoillasi. On tärkeää tuntea yleisösi ja se, mitä he haluavat nähdä sosiaalisessa mediassa. Tunnistamalla yleisösi voit luoda sisältöä, jonka kanssa he ovat vuorovaikutuksessa tykkäämällä, kommentoimalla ja jakamalla (Newberry, 2020). Tämä on elintärkeää, jotta sosiaalisen median seuraajat muuttuvat asiakkaiksi verkossa ja myymälässä myytäville lemmikkieläinruokayrityksille. Tekijöitä, jotka sinun tulee tietää kohdeasiakkaistasi, ovat heidän kiinnostuksen kohteet, ikä, sijainti ja keskitulo.
Olla läsnä
Epäaktiiviset sosiaalisen median kanavat ovat haitallisia yrityksille, joten on tärkeää pitää kanavallasi tuoretta sisältöä. Lisäksi tutkimukset ovat osoittaneet, että 75 % asiakkaista käyttää sosiaalista mediaa vaikuttaakseen ostopäätöksiinsä (Gazdik, 2017).
Tästä syystä on tärkeää varmistaa, että yrityksesi tekee suuren vaikutuksen sosiaalisessa mediassa. Asiakas tekee todennäköisemmin ostoksia organisaatiolta, jolla on aktiiviset sosiaalisen median alustat, kuin sellaisessa, joka ei ole postannut pitkään aikaan. Monet sosiaalisen median käyttäjät pitävät aktiivisia sivuja enemmän uskottavana kuin passiivisina.
Ole aito
Varmista, että kohdistat asiakkaisiisi, jotka noudattavat uskomuksiasi ja brändiäsi. Tämä tarkoittaa aina sitä, että olet totuudenmukainen ja älä koskaan petä yleisöäsi, mikä voi auttaa rakentamaan asiakassuhdetta ja uskollisuutta. Viimeaikaiset tutkimukset osoittivat, että 86% kuluttajista sanoo, että aitous on tärkeää päätettäessä siitä, mistä yrityksistä he pitävät ja tukevat (Scott, 2020).
Analysoi mittarit
On erittäin tärkeää varmistaa, että seuraat sosiaalisen mediasi suorituskykyä. Asiakkaiden sitoutumisen, näyttökertojen, viestien kommenttien ja muiden viestien mittareiden seuraaminen on loistava tapa selvittää, minkä tyyppinen sisältö toimii hyvin vai ei. Tämä auttaa sinua valitsemaan, mitä sisältöä haluat julkaista sosiaalisen median kanavissasi tulevaisuudessa. Voit seurata viestiesi mittareita käyttämällä analyyttisiä työkaluja, kuten Google Analytics tai käyttämällä sisäänrakennettuja analyyttisiä työkaluja suosituimmilla sosiaalisen median alustoilla.
Yhteenveto
Yhteenvetona voidaan todeta, että lemmikkieläinruokabrändin rakentaminen sosiaalisen median avulla ei ole koskaan ollut tärkeämpää. Sosiaalisella medialla on maailmanlaajuisesti yli 4.48 miljardia käyttäjää, ja sillä on tärkeä rooli nykypäivän elämässä ja ostopäätöksissä. Joten jos olet online -tilassa tai muurauksessa tai molemmissa - sinun on varmistettava, että voit käyttää tätä hyväksesi ja varmistaa, että asiakkaasi voivat pysyä ajan tasalla uusimmista yrityksesi tiedoista, kuten uusista tarjouksista , uusi blogiviesti, joka on ladattu verkkosivustollesi tai viimeisimmät tapahtumasi, jotka liittyvät yritykseesi.
Kun sosiaalinen media muuttuu jatkuvasti, yritysten on pohdittava, mitä kanavia on edullisinta käyttää, kun se rakentaa sosiaalisen median avulla lemmikkiruokabrändiä. Tämän jälkeen on laadittava selkeä strategia siitä, miten ja mitä sisältöä julkaistaan sosiaalisessa mediassa. Samalla kun sinulla on myös määritelty kohdeyleisö, jonka kanssa yrität olla tekemisissä.
Bibliografia
Gallagher-Hughes, A. (2021). Oletko sosiaalinen perhonen? Lemmikkituotemarkkinoinnissa - syyskuu 2021 (s.25).
Gazdik, T. (2017, 22. lokakuuta). Amazon, PayPal, Burt's Bees Top in Authenticity. Haettu Marketing Dailystä: https://www.mediapost.com/publications/article/309112/amazon-paypal-burts-bees-top-in-authenticity.html
Newberry, C. (2020, 15. heinäkuuta). Ostajan persoonan luominen. Haettu Hootsuitesta: https://blog.hootsuite.com/buyer-persona/
Samur, A. (2018, 22. marraskuuta). Sosiaalisen median historia: 29+ keskeistä hetkeä. Haettu Hootsuitesta: https://blog.hootsuite.com/history-social-media/
Yasyna, I. (2020, 28. helmikuuta). Kuinka saada blogisi ja sosiaalisen median tilisi toimimaan yhdessä. Haettu Smart Insightsista: https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/how-to-make-your-blog-and-social-media-accounts-work-together/
Matthew Aiken
Markkinointiviestinnän asiantuntija
Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.
Saatat pitää myös...
Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken
Tekoälyn edut ja haitat lemmikkikaupassa
Olet ehkä kuullut tiedotusvälineissä usein käytettyjä kirjaimia "AI" tai "AI Technology". Puhelimen avaamisesta Face ID:n avulla vuorovaikutukseen [...]