Oman Private Label -eläinruoan luominen on hyvä idea juuri nyt. Lemmikkieläinten ruokateollisuus kukoistaa juuri nyt. Tuore tutkimus PFMA paljasti, että 34 miljoonaa kotimaista seuralaista asuu noin 17 miljoonassa taloudessa kaikkialla Yhdistyneessä kuningaskunnassa, kun taas 85 miljoonassa eurooppalaisessa kotitaloudessa on vähintään yksi lemmikkieläin. Näiden lukujen odotetaan vain kasvavan muutaman seuraavan vuoden aikana; siksi mahdollisuus luoda omia omien merkkien lemmikkiruokaa ei ole koskaan ollut parempi. Tämä artikkeli keskittyy lemmikkieläinten ruokamarkkinoihin ja alan trendeihin. Siinä tarkastellaan myös omien merkkien lemmikkiruokamahdollisuuksia ja näiden tuotteiden nousua. Analysoi myös tekijöitä, jotka on otettava huomioon, kun aiot luoda oman omien merkkien lemmikkieläinruokabrändiä.
Ison-Britannian ja Euroopan lemmikkieläinten ruokamarkkinat
Yhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten määrä kasvaa edelleen; siksi myös lemmikkieläinten ruokamarkkinat. Tuoreen mukaan Mintelin raporttiYhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten ruokamarkkinoiden arvo oli huikea 2.86 miljardia puntaa vuonna 2020, ja sen ennustetaan kasvavan arviolta 3.28 miljardiin puntaan vuoteen 2025 mennessä. Lisäksi eurooppalaisen vuotuinen liikevaihto oli 18 miljardia puntaa ja vuotuinen kasvuvauhti 2.6 %. Useat keskeiset suuntaukset vaikuttavat markkinoihin; nämä on lueteltu alla.
Covid 19: n vaikutus lemmikkieläinten ruokaan
Covid-19 on vaikuttanut useisiin teollisuudenaloihin, mukaan lukien lemmikkieläinten ruoka. Pandemia osoitti, että lemmikkieläinten ruokateollisuus on joustava teollisuus, ja monet maat pitävät sitä välttämättömänä palveluna. Monet asiantuntijat uskovat, että lemmikkieläinten ruokateollisuus sopeutuu edelleen Covid-19: n aiheuttamiin haasteisiin. Ala on joutunut kamppailemaan lemmikkieläinten omistajien ostotottumusten kanssa, kuten siirtymisestä lemmikkikaupoista verkkoon. Lisäksi omistajilla on vahvempi side turkisten vauvoihin ja keskitytään innokkaasti toveriensa terveyteen ja hyvinvointiin, mikä johtaa korkealaatuisen lemmikkieläinten ruoan myyntiin. Kun 31% omistajista on painottanut terveellistä ruokavaliota taudinpurkauksen alusta lähtien. Samaan aikaan 57% ihmisistä haluaisi lemmikkieläinten ruoan tukevan immuunijärjestelmäänsä.
Vuonna 2020 pentujen myynti kasvoi huomattavasti, kun ihmiset kääntyivät lemmikkien puoleen mukavuuden vuoksi. Kennelliitto paljasti, että 41% niistä, jotka ostivat pentun pandemian aikana, sanoivat, että tärkein syy oli saada lukituskumppani; Lisäksi 38% sanoi sen johtuvan siitä, että he olivat enemmän kotona. Samaan aikaan 27% myönsi, että he saivat pentunsa auttamaan heitä tai heidän perheitään koko vaikean sulkeutumisajan.
Humanisointi
Humanisointi on keskeinen trendi Ison-Britannian lemmikkieläinten ruokamarkkinoilla, ja se ohjaa alan kasvua. Inhimillistämisen vaikutus on tällä hetkellä huipulla, kun lemmikkieläinten omistajat kehottavat lemmikkieläinten ruokateollisuutta luomaan tuotteita, jotka seuraavat ihmisten ruokien suuntauksia.
Lemmikkien omistajien käytettävissä oleva valikoima lemmikkien ruokavalion tutkimiseen on nopeasti lisääntynyt. Ruoansulatuskanavan kaltaisissa tapauksissa lemmikkieläinten omistajat tarkastelevat lemmikkieläinten ruoan ainesosia ja näkevät samankaltaisuudet ihmisen ruoan kanssa, mikä auttaa ruoansulatusta. Kun asiat liikkuvat nopeasti, trendien kärjessä pysyminen ja inhimillistämisen vaikutusten analysointi on elintärkeää menestykselle.
Viime aikoina yhä useammat ihmiset luovat oman lemmikkieläinten ruoansa vastaamaan lemmikkieläinten erilaisiin tarpeisiin, joita ei ole saatavissa massatuotetuissa lemmikkieläinten ruoissa. Tämä tarjoaa lemmikkieläinten ruokayrittäjille erinomaisen tavan löytää aukko markkinoilla ja kohdistaa asiakkailleen.
Yksityisen etiketin mahdollisuus
Yksityinen merkki on paikka, jossa yritys saa kolmannen osapuolen tuottamat tuotteet, mutta myy omalla tuotenimellään. Tästä on tulossa yhä suositumpi liiketoimintamalli useilla toimialoilla, mukaan lukien lemmikkieläinten ruoka. Yritys saa hallita heidän tarjoamaansa tuotemerkkiin ja tuotteisiin liittyviä päätöksiä. Sitten ne toimitetaan kolmannen osapuolen yrityksestä yritykselle myymään asiakkailleen.
Aikaisemmin alennushintaisia ilmiöitä nähdään nyt yleisesti premium-tuotteiden joukossa.
Iso -Britannia ja Eurooppa ovat merkkituotteiden premium -segmentin edelläkävijöitä. Se on jatkuva suuntaus, ja kasvua odotetaan edelleen seuraavien viiden vuoden aikana. Uskotaan, että omien merkkien tuotteet vetävät lemmikin omistajia riippumattomiin lemmikkikauppoihin. Lisäksi, koska saatavilla on monia tuotteita, kuluttajat valitsevat yhä enemmän vähittäiskauppiaiden omia tuotemerkkejä ja luottavat siihen, että omien merkkien tuotteet kasvavat.
Mitä hyötyä Private Labelista on?
On ollut monia tarinoita ihmisistä, jotka ovat menestyksekkäästi luoneet omia tuotemerkkituotteitaan lemmikkieläinten ruokasektorilla. Private Label -liiketoimintamalli tarjoaa monia etuja yrityksille, jotka haluavat luoda oman lemmikkieläinten ruokansa.
Kyky sopeutua
Oman tuotemerkkituotteen luominen voi antaa sinun sopeutua uusien asiakkaiden vaatimuksiin. Jos valmistajalta, jolta hankit tuotteita, on tarjolla erilaisia tuotteita, on helpompi reagoida muutokseen markkinakäyttäytymisessä ja kohdistaa asiakkaasi helposti näiden markkinoiden suuntausten perusteella.
Esimerkiksi lemmikkieläinten ruoan inhimillistäminen tarjoaa asiakkaille erilaisia vaatimuksia lemmikkeilleen. Siksi lemmikkieläinten ruokayritykset etsivät jatkuvasti tapoja vastata asiakkaiden vaatimuksiin.
Hinnasto
Private label -ehdotuksen avulla voit myydä tuotteitasi haluamaasi hintaan markkinointistrategiasi perusteella. Yksityisen tuotemerkin malli on yleensä halvempi vähittäiskauppiaille, jotka haluavat myydä tuotteita, ja yritykset voivat määrittää oman hinnoittelunsa ja marginaalinsa.
Asiakasuskollisuus
Menestyneet yksityisten tuotemerkkien tuotteet voivat auttaa lisäämään asiakasuskollisuutta yrityksellesi. Jos asiakas tykkää tuotteistasi, ainoa paikka, josta hän voi ostaa tuotteen, olet sinä. Tämä tarkoittaa, että saat palaavia asiakkaita!
Tekijät, jotka on otettava huomioon omien tuotemerkkien tarjoamismahdollisuuksissa
Kun lemmikkieläinten omalla tuotemerkillä tuotetun ruoan kasvu jatkuu, on otettava huomioon useita tekijöitä, ennen kuin luot oman oman tuotemerkin lemmikkieläinten ruoan.
Kohdemarkkinat
Kohdemarkkinat ovat ryhmä kuluttajia, jotka on tunnistettu todennäköisiksi tuotteiden ostajiksi. Tämä on ratkaisevaa markkinointitoimien ohjaamisessa. Lisäksi kohdemarkkinoiden muodostavilla kuluttajilla on samanlaiset ominaisuudet, kuten väestötiedot, tulot, maantiede ja ostovoima.
Arviolta 59 prosenttia kotitalouksista omistaa lemmikin, ja mahdollisuudet ovat rajattomat. Lemmikkieläinten ruoassa on niin monia keinoja, joiden avulla voit kohdistaa markkinoiden eri segmentteihin.
Jokaisella kohdesegmentillä on erilaiset ostokriteerit, olipa kyse proteiiniprosentista, hinnasta tai lähtöaineesta raaka-aineissa. Kohdemarkkinoista päättäminen on ratkaisevan tärkeää, jotta voit luoda oikean viestintä- ja hinnoittelurakenteen.
Ainutlaatuinen myyntipiste
USP (kutsutaan myös nimellä ainutlaatuinen myyntipiste) on tapa, jolla erotat tuotteesi kilpailusta. Yritykset voivat tehdä tämän tarjoamalla tuotetta tai palvelua halvemmalla, laadukkaammin tai ensimmäisen laatuaan. Menestyvä USP lupaa selkeän hyödyn asiakkaille ja tarjoaa heille jotain, mitä kilpailijan tuotteet eivät voi. Esimerkiksi oman tuotemerkin luominen lemmikkieläinten ruoaksi tarkoittaa, että sinun on tutkittava, miten tuotteesi eroaa kilpailijoista. Siksi mainostamalla reseptisi eri ainesosia ja miten siitä voi olla hyötyä lemmikkeille.
Voitto-marginaalit
Voittomarginaalit ovat tuotteen valmistamisen ja myymisen kokonaiskustannusten ja hinnan välinen ero. Omien tuotemerkkien tuotteiden osalta, kun olet ostanut tuotteet valmistajalta, voit määrittää tuotteesi kustannukset ja marginaalit, jotka haluat tehdä.
Brändin tunnistettavuus
Yksityisten merkkien tuotteet tarjoavat loistavan mahdollisuuden luoda imago brändillesi. Olipa kyseessä sitten olemassa olevan yrityksen rakentaminen tai uuden luominen. Oma tuotemerkki luo identiteetin, joka tekee brändistäsi tunnistettavan. Jos täytät brändisi lupauksen, voit rakentaa uskollisuutta asiakkaiden keskuudessa sosiaalisen median ja suusanallisten suositusten kautta.
Yhteenvetona voidaan todeta, että oma tuotemerkki lemmikkieläinten ruoka tarjoaa loistavia mahdollisuuksia yrityksille. Lemmikkieläinten määrän Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja lemmikkieläinten ruoan myynnin kasvaessa mahdollisuus luoda oma tuotemerkkieläinten ruoka ei ole koskaan ollut parempi.
Teollisuus näkee markkinoilla monenlaisia suuntauksia, ja lemmikkieläinten ruoan humanisointi on tärkeä tekijä siinä, mitä asiakkaat haluaisivat nähdä lemmikkieläinten ruoassa. Private label -ehdotus tarjoaa myös yrityksille erilaisia etuja, kuten mukautumista asiakkaiden tarpeisiin ja oman hinnoittelun kohdistamista eri markkinasegmenteille.
Jos haluat lisätietoja oman lemmikkieläinten ruokamateriaalin luomisesta, napsauta alla olevaa linkkiä saadaksesi selville kuinka helppoa se on.
Matthew Aiken
Markkinointiviestinnän asiantuntija
Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.
Saatat pitää myös...
Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken
Tekoälyn edut ja haitat lemmikkikaupassa
Olet ehkä kuullut tiedotusvälineissä usein käytettyjä kirjaimia "AI" tai "AI Technology". Puhelimen avaamisesta Face ID:n avulla vuorovaikutukseen [...]