Miten lemmikkikaupat voivat pitää asiakkaat? - GA Pet Food Partners

Kuinka lemmikkikaupat voivat säilyttää asiakkaat - Main Banner

Elinkustannuskriisin koetessa useita toimialoja, lemmikkieläinala näyttää sopeutuvan ja pysyvän vahvana. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki lemmikkieläinyritystä johtavat eivät olisi vaikuttaneet. Esimerkiksi lemmikkieläinten verkkokauppojen ja päivittäistavarakauppojen lisääntyminen on vaikuttanut lemmikkieläinten omistajien ostokäyttäytymiseen. Tämän seurauksena eläinkaupat ovat joutuneet muuttamaan myyntitekniikoitaan säilyttääkseen asiakkaat esittelemällä etuja, joita vain eläinkauppa voi tarjota asiakkaalle. Lisäksi lemmikkieläinten omistajien kulutuspotentiaalin odotetaan olevan pitkäjänteistä – kun jokainen uusi lemmikki on todennäköisesti osa omistajan kotitaloutta vuosikymmenen tai enemmänkin, panokset yrityksen hankkimiseen ovat korkeat. Tunnetun lemmikkieläinruokayrityksen mukaan asiakkaat käyttävät tyypillisesti alle 200 puntaa ensimmäisenä vuonna. Tämä summa kuitenkin kaksinkertaistuu toisena vuonna 400 puntaa ja saavuttaa noin 700 puntaa viidentenä vuonna. Lisäksi jotkut asiakkaat käyttävät lähes 1000 puntaa vuodessa.

Tämä korostaa eläinkauppojen tarvetta paitsi säilyttää asiakkaita, myös houkutella uusia asiakkaita.

Asiakkaidesi ymmärtäminen

Kun pidät asiakkaita, yksi ensimmäisistä asioista, jotka sinun on tehtävä, on ymmärtää heitä. Tämän pitäisi olla jokaisen lemmikkikaupan liiketoimintastrategian ytimessä. Ilman asiakkaitasi ymmärtämistä voi olla vaikeaa markkinoida lemmikkikauppaasi heitä kiinnostavalla tavalla. Mukaan Red Point Global74 % kuluttajista uskoo, että brändiuskollisuus tarkoittaa sitä, että yritys ymmärtää itsensä. Tämän seurauksena 64 % kuluttajista ostaisi tuotteen heidät tuntevalta brändiltä. Lisäksi 34 % käyttäisi enemmän rahaa tuotteeseen tehdäkseen niin (Ackerman, 2022).

Lemmikkikaupan asiakkaan ymmärtäminen - Asiakkaan säilyttäminen

Gallupin mukaan asiakkaiden kanssa tekeminen on emotionaalinen yhteys asiakkaiden ja sinun välillä, ja se on avain yrityksen orgaaniseen kasvuun ja asiakkaiden säilyttämiseen. Käänteisesti, jos asiakkaasi eivät vetoa siihen, lemmikkikauppasi on vaarassa selviytyä pelkän hintasuhteen perusteella, ja heillä voi olla vaikeuksia hankkia ja ylläpitää niitä.

Asiakastyypit

Asiakkaat ovat elintärkeitä kaikille yrityksille selviytyäkseen, ja heidät voidaan luokitella tyypin mukaan. Alla on useita erityyppisiä asiakkaita, jotka on otettava huomioon päätettäessä asiakkaan säilyttämisstrategiasta.

Kanta-asiakkaat

Tämäntyyppiset asiakkaat ovat lemmikkikaupan unelma, ja sen pitäisi olla ensisijainen tavoite rauhoittamiseksi. He ovat kanta-asiakkaita, jotka kertovat muille yrityksestäsi ja ostavat tuotteita pitkän ajan kuluessa. Marketing Metricsin mukaan todennäköisyys myydä olemassa olevalle asiakkaalle on 14 kertaa suurempi kuin todennäköisyys myydä uudelle asiakkaalle (Rioux, 2020). Ne tuottavat myös merkittävän osan useimpien yritysten tuloista. Loistava tapa säilyttää uskollisia asiakkaita on saada heiltä palautetta. Tämä auttaa lopulta lemmikkikauppaasi kehittymään ja kasvamaan.

Impulssiasiakkaat

Impulssiasiakkaat ovat houkutteleva asiakastyyppi lemmikkikaupoille, koska heille on helpompi myydä lisämyyntiä. Lisäksi tämäntyyppinen asiakas ostaa tuotteita spontaanisti, mikä laukaisee impulssin. He menevät usein lemmikkikauppaan ilman, että heidän sydämensä on kiinnitetty yhteen tuotteeseen. Tämä asiakasryhmä vastaa yleensä suosituksiin ja tarjouksiin. Tämä on erinomainen tilaisuus esitellä asiantuntemustasi ja myydä tuotteitasi lemmikkikauppayrityksenä. Lisäksi, jos he ovat vaikuttuneita suosittelemistasi tuotteista, he ovat taipuvaisempia palaamaan takaisin tulevaisuudessa.

Transaktioasiakkaat

Hinta ja alennukset vaikuttavat voimakkaasti tähän asiakasryhmään. He etsivät usein parhaita kustannuksia ja jopa yrittävät neuvotella kanssasi paremmasta hinnasta. Lisäksi he etsivät kausi- ja juhlatarjouksia. Saattaa olla vaikeampaa pitää kauppaasi asiakkaita, jos hinta ei ole ainutlaatuinen myyntivalttisi. Niillä voi kuitenkin olla avainrooli yrityksellesi kasvattamalla yrityksesi varastoa ja auttamalla ostamaan tuotteita, joiden myyminen saattaa olla vaikeaa.

Tarvepohjaisia ​​asiakkaita

Tämä asiakasryhmä ostaa tuotteita tietyn tarpeen mukaan. He tietävät usein tarkalleen tarvitsemansa tuotteen, ja sinun voi olla vaikea myydä sitä. On tärkeää huomata, että tarvepohjaiset asiakkaat voivat nopeasti vetää muihin yrityksiin ja he siirtyvät helposti korvaaviin tuotteisiin. Tarvepohjaisten asiakkaiden säilyttämisessä on kehitettävä vuorovaikutusta ja positiivista sidettä heidän kanssaan. Tämä on saavutettavissa henkilökohtaisella kommunikaatiolla heidän kanssaan. Red Point Global havaitsi, että 32 % asiakkaista on halukkaita jättämään huomiotta huonon asiakaskokemuksen, jos heistä tuntuu, että yritys yrittää ymmärtää heitä asiakkaana.

Menetelmät asiakkaiden säilyttämiseksi

Lemmikkikaupana voit käyttää useita menetelmiä asiakkaiden säilyttämiseksi. Perinteisten ja digitaalisten strategioiden yhdistelmä on erinomainen paikka aloittaa. Tässä artikkeliosiossa tarkastellaan tapoja, joilla voit ottaa ne käyttöön asiakkaiden säilyttämisstrategiassasi.

Lojaalisuusohjelmat

Avain asiakkaiden säilyttämiseen on kanta-asiakasjärjestelmät. Lemmikkikaupat haluavat ensisijaisesti antaa asiakkaidensa pysyä uskollisina pidempään. Mutta he etsivät myös tapoja saada heidät viettämään pidempään liiketoimintaansa. Tässä kanta-asiakasjärjestelmä voi olla erittäin hyödyllinen tarjoamalla erityisiä kannustimia asiakkaiden säilyttämiseksi ja toistuvan liiketoiminnan kannustamiseksi. Esimerkki siitä, kuinka lemmikkikauppa voi tarjota kanta-asiakasjärjestelmän, on palkita asiakkaitaan tiettyjen tuotteiden ostamisesta ajan mittaan. Joten he voisivat esimerkiksi ostaa yhdeksän pussia lemmikkieläinten ruokaa ja saada kymmenennen pussin ilmaiseksi.

Lemmikkikaupan kanta-asiakasjärjestelmä - Pidä asiakkaat

Nielsenin mukaan 84 % asiakkaista ilmoitti pitävänsä todennäköisemmin kanta-asiakasjärjestelmää tarjoavaa yritystä. Accenture havaitsi, että kanta-asiakasjärjestelmän jäsen kuluttaa 57 % enemmän yrityksen kanssa kuin ei-jäsen.

Tilausmallit

Tilausmallin käyttöönotto on toinen loistava tapa pitää asiakkaat lemmikkikaupassasi. Tämä toimii siten, että asiakkaat maksavat viikoittain, kuukausittain tai vuosimaksun vastineeksi tuotteista. Tämä varmistaa, että asiakkaat jatkavat ostosten tekemistä kanssasi. Kun tilausmalli on käytössä, voit hankkia asiakkaiden tiedot ja kohdistaa heille myymäläsi uusimmat tarjoukset. Tilaukset ovat hyödyllisiä sekä yrityksille että asiakkaille; Tämä johtuu siitä, että asiakkaat pitävät siitä käyttömukavuuden vuoksi, koska se säästää aikaa uusien tuotteiden tutkimiseen. Yritykset pitävät tilauksista, koska ne varmistavat, että niillä on jatkuvasti varastossa varastossa. Esimerkki siitä, kuinka voit lemmikkikauppana hallinnoida tilauksia asiakkaiden säilyttämiseksi, on tarjota heille mahdollisuus ostaa viikoittainen lemmikkieläinten ruoka toistuvasti ilman, että heidän tarvitsee muistaa ostaa. Toinen etu on, että voit sitten saada heidän tiedot ja mainostaa uusimpia tarjouksia, joita sinulla on myymälässäsi.

Asiakaspalvelulla on pitkä matka asiakkaiden säilyttämiseen

Asiakaspalvelu on yksi monien yritysten tehokkaimmista asiakkaiden säilyttämisstrategioista. Jos asiakas on tyytyväinen palveluusi, hän pysyy todennäköisemmin uskollisena lemmikkikauppallesi ja jatkaa toistuvien ostosten tekemistä tulevaisuudessa. Lisäksi he voivat levittää sanaa perheen ja ystävien kanssa, mikä on loistava uusi yritys. Oraclen mukaan 86 % kuluttajista maksaa enemmän paremmasta asiakaskokemuksesta ja 73 % haluaa ystävällisiä työntekijöitä tai asiakaspalvelun edustajia.

Asiakaspalvelu – asiakkaiden säilyttäminen

Lemmikkikaupana henkilöstösi on otettava yhteyttä asiakkaisiin. Tarvitsevatko he apua tuotteen valinnassa? Tarvitsevatko he neuvoja lemmikkiin liittyvästä aiheesta? Kaikki nämä asiat auttavat sinua rakentamaan suhdetta asiakkaisiisi ja jättämään heihin vaikutuksen. Toinen tapa esitellä asiakaspalveluasiantuntemustasi on varmistaa, että kollegasi ymmärtävät lemmikkikauppasi ainutlaatuisen myyntivaltin. Jos kaikilla on johdonmukainen viestintä, asiakkaillesi antamasi tiedot ovat johdonmukaisia ​​ja laadukkaita.

Käyttäjien luoma sisältö sosiaalisen median kautta

Käyttäjien luomalla sisällöllä, jota kutsutaan myös UGC:ksi, on merkittävä rooli asiakkaiden säilyttämisessä. Ensinnäkin se auttaa lisäämällä brändiuskollisuutta, mutta vaikuttaa myös muiden asiakkaiden ostopäätöksiin. Tutkimus osoittaa, että UGC vaikuttaa 90 %:n ostajista ostopäätöksiin. Sen lisäksi, että UGC-mainonta on ilmaista yrityksellesi, se rohkaisee muita käymään myymälässäsi nähdäkseen, mitä sinulla on tarjottavana. Oletetaan esimerkiksi, että olet lemmikkikauppa, jolla on sosiaalisen median kanava tai verkkosivusto. Siinä tapauksessa voit erottaa verkkokauppiaista julkaisemalla kuvia myymälässäsi olevien asiakkaiden lemmikeistä, jotka ovat vuorovaikutuksessa tuotteidesi kanssa. Tätä verkkokauppiaat eivät voi tarjota asiakkailleen ja lisää myyntimahdollisuuksiasi, jos sisältö on positiivista lemmikkikauppaasi kohtaan.

Tuotetarjous

Tuotetarjontasi on avainasiakkaan säilyttämiseen, ja sinun tulee keskittyä useisiin tekijöihin. Ensin sinun on mietittävä, onko kaupallasi jotain uutta tarjottavaa asiakkaillesi. Voitko saada heidät selaamaan ja ostamaan tavallista enemmän tuotteita? Mikä saa heidät vierailemaan myymälässäsi? Jos saavutat tämän, se tuottaa lisää myyntiä pitkällä aikavälillä.

Toinen huomioitava tekijä on myymäläsi myynti. Tämän pitäisi olla ykkösprioriteettisi ja se toimii käsi kädessä tuotetarjonnan kanssa alkaen varmistamalla, että myymäläsi on puhdas eikä siinä ole tyhjiä hyllyjä. Mitä enemmän sitoutat asiakkaita tuotteisiisi, sitä todennäköisemmin he ostavat ja palaavat takaisin. Lisäksi jos myymälässäsi on avohyllyjä, asiakkaat etsivät muualta.

Tuotetarjonta asiakkaiden säilyttämiseksi

Yhteenveto

Yhteenvetona voidaan todeta, että eläinkauppojen on pohdittava erilaisia ​​tapoja pitää asiakkaita esittelemällä tuotteita tai palveluita, joita ei muualta löydy. Asiakkaiden säilyttäminen on eläinkaupoille välttämätöntä, sillä lemmikkieläinten omistajien yhden lemmikin ostojen elinikä voi olla yli kymmenen vuoden toistuva myynti. Tätä tukevat tutkimukset, jotka osoittavat, että lemmikin omistamisen viiden vuoden jälkeen omistajat käyttävät keskimäärin 700 puntaa verrattuna 200 puntaa ensimmäisen omistusvuoden aikana. Kun on kyse asiakkaiden säilyttämisestä, eläinkauppojen on ymmärrettävä, keitä he ovat. Asiakkaat voidaan jakaa luokkiin, ja jokaisella on omat ominaisuutensa. Esimerkiksi uskollisia asiakkaita on helpoin pitää, koska heillä on suhde yritykseesi ja he ovat ostaneet teiltä pidemmän ajan. Muita segmenttejä ovat impulssi-, transaktio- ja tarvepohjaiset asiakkaat, jotka voidaan säilyttää johdonmukaisesti, mutta jotka saattavat vaatia hieman aikaa kehittääkseen heitä uskollisiksi lemmikkikauppallesi.

Lemmikkikaupat voivat käyttää useita menetelmiä asiakkaiden säilyttämiseen. Yleinen tapa tehdä tämä on kanta-asiakasohjelmat, joissa asiakkaita palkitaan heidän tekemistään ostoksista. Tämä voi olla mitä tahansa asiakkaasta, joka ostaa X määrän lemmikkieläinten ruokaa ja saa ilmaislahjan, vaihtopisteiden keräämiseen. Tilausmallin käyttöönotolla yrityksellesi on useita etuja sinulle ja asiakkaillesi, mukaan lukien asiakkaiden tietojen hankkiminen ja mahdollisuus kohdistaa heille erityisiä tarjouksia. Asiakkaille se on kätevää, koska he käyttävät vähemmän aikaa uusien tuotteiden tutkimiseen. Asiakaspalvelu on avainasemassa asiakkaiden säilyttämisessä, sillä jos asiakas on tyytyväinen kokemukseensa, hän todennäköisemmin palaa takaisin, mutta myös suosittelee sinua muille suullisesti tai käyttäjien luoman sisällön kautta.

Viitteet

Ackerman, L. (2022, 9. helmikuuta). 74 prosenttia kuluttajista uskoo, että merkkiuskollisuus on sitä, että tuntee itsensä ymmärretyksi ja arvostetuksi – ei alennuksista ja uskollisuusetuista. Haettu Red Point Globalista: https://www.redpointglobal.com/press-releases/74-percent-of-consumers-believe-brand-loyalty-is-about-feeling-understood-and-valued-not-discounts-and-loyalty-perks/

Rioux, P. (2020, 29. tammikuuta). Kanta-asiakkaisiin sijoittamisen arvo. Forbesista haettu: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2020/01/29/the-value-of-investing-in-loyal-customers/?sh=23e4a9621f6b

Takaisin tietokeskukseen
Matthew Aiken, Markkinointipäällikkö

Matthew Aiken

Markkinointiviestinnän asiantuntija

Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.

Saatat pitää myös...

Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken