Lemmikkieläinten ruokatrendit, joita kannattaa seurata - GA Pet Food Partners

Yhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten ruokateollisuus kukoistaa tällä hetkellä. Arvoltaan yhteensä 3.2 miljardia puntaa, tämä tarjoaa upean mahdollisuuden lemmikkieläinten ruoka-alan yrityksille saada markkinaosuutta. Mielenkiintoista on, että 3.2 miljardista punnasta koiranruokamarkkinoiden osuus oli 1.5 miljardia puntaa ja kissanruokamarkkinoiden osuus 1.2 miljardia puntaa (PFMA, 2021). Tutkimus paljasti myös, että Yhdistyneessä kuningaskunnassa on arviolta 12.5 miljoonaa koiraa, mikä vastaa 33 prosenttia kaikista kotitalouksista. Toiset 12.2 miljoonaa kissaa muodostavat 27 prosenttia kotitalouksista (PFMA, Pet Population, 2021). Koska koirat ja kissat yleistyvät yhteiskunnassa ja lemmikkieläinten omistajat haluavat kuluttaa enemmän lemmikkiinsä, tässä artikkelissa keskitytään useisiin lemmikkieläinten ruokatrendeihin, joita on syytä varoa tulevaisuudessa.

Kun lemmikkieläinten ruokateollisuus on kasvanut valtavasti viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, lemmikkieläinten omistajien kulttuurissa on tapahtunut muutos. Muutama syy tähän on seurausta tekniikan kehityksestä ja Internetin roolista. Lisäksi lemmikkieläinten omistajat pitävät lemmikkiään kumppaneina, ja 95 % omistajista pitää lemmikkiään osana perhettä (Pet Food Industry, 2016). Nämä muutokset kuluttajakäyttäytymisessä ovat uusimpien innovaatioiden ja lemmikkieläinten ruokatrendien taustalla.

Lemmikkieläinten omistajat ja heidän muuttuvat käsityksensä

Covid-19-pandemia on vaikuttanut useisiin toimialoihin, mukaan lukien lemmikkieläinten ruoat. Tämän seurauksena monet ihmiset ja yritykset käyttävät rahojaan huolellisesti; Useimmat kuitenkin uskovat edelleen, että heidän lemmikkinsä pitäisi saada paras. Kun kuluttajien arvioitiin kuluttavan 2.9 miljardia puntaa kissan ja koiran ruokaan vuonna 2021, näiden lukujen odotetaan kasvavan, ja tietojen mukaan 12 % omistajista lisäsi kotitalouteensa uuden lemmikin sulkemisen alkamisen jälkeen (Mintel, 2021). Tätä tukevat yhä useammat ihmiset, jotka työskentelevät kotona ja haluaisivat "turkisvauvan" seurakseen.

Omistaja ruokkii koiraansa parasta lemmikkiruokaa

Kuten muillakin toimialoilla, Covid-19 on lisännyt verkkokauppaa. Koska suuri osa maailmasta on suljettuna ja liikkumisrajoituksia, tämä on johtanut siihen, että ihmiset etsivät vaihtoehtoisia tapoja tehdä ostoksia, ja sähköisen kaupankäynnin lemmikkiruokayritykset ovat hyötyneet tästä. Pandemiasta hyötyvien verkkokauppayritysten lisäksi myös kivijalkakaupat ovat nähneet uusia asiakkaita, koska halutaan tukea paikallisia yrityksiä.

Lemmikkieläinruoan humanisointi ja palkkio

Kaksi vahvaa trendiä, jotka ovat olleet jo pitkään lemmikkieläinten ruokateollisuudessa, ovat inhimillistäminen ja palkkio. Molemmat aiheet liittyvät toisiinsa ja jatkavat alan kasvua.

Lemmikkieläinruoan humanisointi määritellään ihmisen ajattelun, tunteiden, motivaatioiden ja uskomusten liittämiseksi muihin eläimiin kuin ihmisiin (Forbes, Trafford ja Surie, 2018). Toisin sanoen omistajat haluavat lemmikkiensä ruokailutottumusten olevan samanlaisia ​​kuin heidän omansa. Inhimillistämisen tulos on tuotteiden palkkio. Tämä johtuu siitä, että lemmikkieläinten omistajat ovat valmiita maksamaan enemmän "turkisvauviinsa" laadukkaampien ainesosien, paikallisesti tuotettujen ja kestävyyden vuoksi heidän lemmikkiensä ruoassa. Euromonitorin mukaan palkkio on yksi suurimmista lemmikkien hoitomarkkinoiden vetureista. Pieneläinpopulaatioiden lisääntyessä, talouskasvun ja omistajien näkemyksissä lemmikkinsä muuttuessa he ovat nyt iloisia voidessaan kuluttaa enemmän lemmikkiinsä (Euromonitor).

Inhimillisyyden ja palkkioiden rooli lemmikkieläinten ruoassa on vaikuttanut markkinoilla oleviin tuotteisiin laajasti. Kun ihmisten ja lemmikkieläinten väliset suhteet ovat kehittyneet, lemmikkieläinten inhimillistäminen on rohkaissut käyttämään tuotteita ylellisemmin, mikä on valtava syy siihen, miksi lemmikkieläinten ruokien myynti kasvaa jatkuvasti. Toiseksi, inhimillistäminen ja palkkioiden lisääminen ovat lisänneet uusia reseptejä. Viime aikoina superruokien ja kasviperäisten ruokavalioiden sisällyttäminen on lähtenyt todella liikkeelle, kun terveyteen keskittyminen on yleistynyt ihmisten elintarvikkeissa.

Terveys ja hyvinvointi

Kaiken viimeisen vuoden aikana tapahtuneen jälkeen terveydestä ja hyvinvoinnista on tullut kuuma aihe. Lukitukset ja rajoitukset ovat johtaneet siihen, että ihmiset keskittyvät fyysiseen kuntoon, syömiseensa ja yleiseen terveyteensä. Koska lemmikin omistajat viettävät enemmän aikaa kotona, ihmiset kiinnittävät entistä enemmän huomiota lemmikkinsä käyttäytymiseen ja terveyteen. Tämä on johtanut siihen, että omistajat etsivät ratkaisuja ongelmiin, kuten ihon ja turkin terveyteen, immuunijärjestelmään ja ruoansulatuskanavan terveyteen.

Omistaja ruokkii labradoria - Pet Food Trends

Packaged Factsin tuoreessa tutkimuksessa havaittiin, että 43 % lemmikin omistajista on täysin samaa mieltä siitä, että he pitävät ajatuksesta terveellisemmästä ruoasta lemmikkilleen. Samaan aikaan 37 % sanoi olevansa kiinnostunut antamaan lemmikkilleen enemmän ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa. Lisäksi 34 % on täysin samaa mieltä siitä, että he ovat valmiita maksamaan enemmän lemmikkieläinten ruokaan, jolla on terveys- ja hyvinvointietuja (Packaged Facts, 2021). Lisäksi vuoden 2021 Mintel Report for UK Pet Food totesi, että kaksi kolmasosaa omistajista olisi kiinnostunut lemmikkieläinten ruoasta, jonka ainesosat tukevat suoliston terveyttä. Toiset 66 % haluaisivat tietää enemmän lemmikkinsä aivojen tukemisesta ruokavalion avulla (Mintel, 2021).

Terveystrendi vain jatkaa kasvuaan, ja tämä on keskeinen aihe ihmisten ravinnossa. Asiantuntijoiden yleinen ajatus on, että "ihmisten elintarviketeollisuuden trendejä käytetään usein ennustamaan lemmikkieläinten omistajien tulevaisuuden odotuksia". Monet lemmikin omistajat kokevat, että sillä, mitä he ruokkivat lemmikkilleen, on suora vaikutus heidän emotionaaliseen hyvinvointiinsa. Lemmikkieläinten omistajien näkemysten seurauksena monet lemmikkieläinten ruokamerkit ovat nyt tekemässä ylimääräistä kilometriä sisällyttämällä resepteihinsä toiminnallisia ainesosia.

Lemmikkieläinruoan etiketin läpinäkyvyys

Mitä tulee etikettien läpinäkyvyyteen, tämä on toinen suosittu lemmikkieläinten ruokatrendi. Lemmikkieläinten ruoan läpinäkyvyys voi merkitä monia asioita lemmikkieläinten kuluttajille. Joillekin kyse on jäljitettävyydestä, kun taas toisten mielestä etiketin yksinkertaisuus on osa tätä aihetta. Olipa kuluttajan näkemys mikä tahansa, pääteema on luottamus lemmikkieläinruokamerkin ja kuluttajan välillä.

Laadukkaan lemmikkieläinruoan kysynnän kasvaessa kuluttajat ovat yhä tietoisempia ainesosien alkuperästä. Jäljitettävyyden aihe, jota kutsutaan myös alkuperäksi, kasvaa jatkuvasti. Boothsin toimitusjohtaja totesi äskettäin, että "asiakkaat kiinnittävät jo huomiota siihen, miten tuotteita kasvatetaan, valmistetaan, kasvatetaan ja hankitaan, joten paikalliset ja brittiläiset ovat suuria teemoja". Tämä heijastuu Yhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten elintarvikemarkkinoiden raportissa, jossa 71 % kuluttajista ostaisi lemmikkieläinten ruokaa, jos ne olisivat kokonaan brittiläisiä ainesosia (Mintel, 2021).

Kuluttajat etsivät myös yksinkertaisia ​​ja selkeitä etikettejä, jotka on helppo ymmärtää. Ilman tätä lemmikkieläinten ruoan ostajat voivat lykätä ostoa ja etsiä vaihtoehtoista tuotemerkkiä. Paws.com havaitsi, että miljoonat britit hämmentyvät yhä enemmän elintarvikemerkinnöistä. Hämmästyttävät 44 % sanoo, että koiranruokien etikettejä on vaikea lukea, kun taas 39 % ei tiedä tarpeeksi lemmikkilleen ruokkimiensa ruokien ainesosista. Lemmikkieläinten ruokamerkkien on varmistettava, että niiden reseptin ainesosat mainitaan selvästi. Tämä voi auttaa antamaan lemmikkieläinten omistajille luottamusta siihen, että he antavat lemmikkilleen parasta laatua olevaa lemmikkiruokaa auttaakseen niitä menestymään (Carrara, 2019).

Yhteenveto

Yhteenvetona tämän artikkelin, on olemassa erilaisia ​​lemmikkieläinten ruokatrendejä, jotka vaikuttavat markkinoihin. Tuotteiden inhimillistäminen ja preemiointi on aina esillä aihe, ja omistajat ovat erittäin halukkaita tarjoamaan lemmikkilleen samanlaista ruokaa kuin heidän. Lisäksi he haluavat tarjota lemmikkilleen laadukkaita ainesosia varmistaakseen, että heillä on parasta, vaan myös auttamaan heidän yleistä terveyttään ja hyvinvointiaan. Tulevaisuuden inhimillistämisen ja korkealuokkaisuuden kannalta lemmikkieläinten ruokamerkit etsivät jatkuvasti uusia kaavoja pysyäkseen kuluttajien kysynnän tahdissa, ja superfood- ja kasviperäisten ruokavalioiden trendejä on seurattava tulevaisuudessa. Toinen avaintrendi, joka ohjaa lemmikkieläinten ruokamarkkinoita, on terveys ja hyvinvointi, ja lemmikkieläinten omistajat keskittyvät todella pitämään lemmikkinsä terveenä mahdollisimman pitkään. Koska teknologia on avaintekijä ihmisten elämässä, he tutkivat ainesosia, jotka ovat hyödyllisiä terveydelle. Terveyteen ja lemmikkieläinten ruokien ainesosiin keskittyminen edellyttää avoimuutta. Kuten ihmisruoan kohdalla, lemmikin omistajat ovat nyt tietoisia siitä, mistä ainesosat ovat peräisin, ja monet pitävät parempana paikallisesti hankittuja tuotteita. Lisäksi lemmikkieläinten ruokien merkintöjen yksinkertaisuus on ratkaisevan tärkeää, jotta kuluttajat ymmärtävät, mitä resepteissä on.

Viitteet

Carrara, A. (2019, 19. heinäkuuta). Yhdistyneen kuningaskunnan koiranruokien etiketit ovat "liian vaikeita lukea", raportin mukaan. Haettu Pet Gazettesta: https://www.petgazette.biz/25095-uk-dog-food-labels-too-hard-to-read-report-finds/

Faktat, P. (2021). US Pet Market Focus: lemmikkieläinten ruokapäivitys, 2021.

Forbes, SL, Trafford, S. ja Surie, M. (2018). Lemmikkieläinten humanisointi: mitä se on ja vaikuttaako se ostokäyttäytymiseen? Dairy and Vet Sci J, 2.

Teollisuus, PF (2016, maaliskuu). 95 % sanoo, että lemmikit ovat osa perhettä. Haettu lemmikkieläinten elintarviketeollisuudesta: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report—say-pets-are-part-of-the-family/

Koerten, J. (2019). Euromonitor International: Lemmikkieläinten hoidon palkkio: kehittyvä alan trendi.

Mintel. (2021). Lemmikkiruoka Iso-Britannia, 2021. Mintel Group.

PFMA. (2021). Lemmikkipopulaatio. Haettu osoitteesta https://www.pfma.org.uk/pet-population-2021/

PFMA. (2021). PFMA-markkinatiedot 2021. Haettu osoitteesta https://www.pfma.org.uk/statistics: https://www.pfma.org.uk/statistics/

Takaisin tietokeskukseen
Matthew Aiken, Markkinointipäällikkö

Matthew Aiken

Markkinointiviestinnän asiantuntija

Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.

Saatat pitää myös...

Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken