Lemmikkiruokatrendit, joita kannattaa seurata - GA Pet Food

Yhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten ruokateollisuus kukoistaa tällä hetkellä. Arvoltaan yhteensä 3.2 miljardia puntaa, tämä tarjoaa upean mahdollisuuden lemmikkieläinruokien yrityksille kasvattaa markkinaosuuttaan. Mielenkiintoista on, että 3.2 miljardin punnan arvosta koiranruokamarkkinoiden osuus oli 1.5 miljardia puntaa, kun taas kissanruoan osuus oli 1.2 miljardia puntaa (PFMA, 2021). Tutkimus on myös paljastanut, että Yhdistyneessä kuningaskunnassa on arviolta 12.5 miljoonaa koiraa, mikä vastaa 33 prosenttia kaikista kotitalouksista, ja lisäksi 12.2 miljoonaa kissaa muodostaa 27 prosenttia kotitalouksista (PFMA, Pet Population, 2021). Koska koirat ja kissat yleistyvät yhteiskunnassa ja lemmikin omistajat ovat valmiita maksamaan enemmän lemmikkiinsä, tässä artikkelissa tarkastellaan useita lemmikkieläinten ruokatrendejä, joita kannattaa seurata tulevaisuudessa.

Viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana lemmikkieläinten ruokateollisuus on kokenut valtavan kasvun, jota on seurannut muutos lemmikkieläinten omistajien kulttuurissa. Tämä muutos johtuu osittain tekniikan kehityksestä ja Internetin kasvavasta roolista. Lisäksi lemmikkieläinten omistajat pitävät lemmikkiään nyt seuralaisina, ja 95 prosenttia omistajista pitää lemmikkiään osana perhettä (Pet Food Industry, 2016). Nämä muutokset kuluttajakäyttäytymisessä ohjaavat uusimpia innovaatioita ja lemmikkieläinten ruokatrendejä.

Lemmikkieläinten omistajat ja heidän muuttuvat käsityksensä

COVID-19-pandemia on vaikuttanut moniin toimialoihin, mukaan lukien lemmikkieläinten ruoka. Tämän seurauksena sekä yksityishenkilöt että yritykset kuluttavat varovaisemmin; Useimmat kuitenkin uskovat edelleen, että heidän lemmikkinsä ansaitsevat parasta. Kuluttajien arvioidaan käyttäneen 2.9 miljardia puntaa kissan ja koiran ruokaan vuonna 2021, joten näiden lukujen odotetaan nousevan. Tiedot osoittavat, että 12 prosenttia omistajista lisäsi kotitalouteensa uuden lemmikin sulkemisen alkamisen jälkeen (Mintel, 2021), jota tukee entisestään se, että yhä useammat ihmiset työskentelevät kotona ja haluavat "turkisvauvan" seuralaiseksi.

Omistaja ruokkii koiraansa parasta lemmikkiruokaa

Kuten muillakin aloilla, COVID-19 on lisännyt verkkokauppaa. Kun suuressa osassa maailmaa on rajoituksia ja liikkumisrajoituksia, kuluttajat ovat etsineet vaihtoehtoisia tapoja tehdä ostoksia, ja sähköisen kaupankäynnin lemmikkiruokayritykset ovat hyötyneet tästä. Verkkohyötyjen lisäksi kivijalkakaupat ovat kokeneet myös uusia asiakkaita, joiden taustalla on halu tukea paikallisia yrityksiä.

Lemmikkieläinruoan humanisointi ja palkkio

Lemmikkieläinruokateollisuuden kaksi pitkää kehitystä ovat humanisointi ja palkkio. Nämä trendit liittyvät läheisesti toisiinsa ja jatkavat kasvua alan sisällä.

Lemmikkieläinruoan inhimillistämisellä tarkoitetaan inhimillisten ajatusten, tunteiden, motivaatioiden ja uskomusten liittämistä ei-ihmiseläimiin (Forbes, Trafford ja Surie, 2018). Toisin sanoen lemmikkieläinten omistajat haluavat, että heidän lemmikkinsä ruokailutottumukset ovat samanlaisia ​​kuin heidän omansa. Yksi seuraus tästä suuntauksesta on tuotteiden palkkio. Lemmikkieläinten omistajat ovat yhä halukkaampia maksamaan enemmän "turkisvauviinsa", kun laadukkaammat raaka-aineet, paikallisesti tuotetut tuotteet ja kestävät käytännöt näkyvät heidän lemmikkinsä ruoassa. Euromonitorin mukaan palkkio on yksi suurimmista lemmikkien hoitomarkkinoiden vetureista. Pieneläinpopulaatioiden kasvun, talouskasvun ja lemmikkikäsitysten muuttuessa omistajat ovat nyt valmiita investoimaan enemmän lemmikkiinsä.

Inhimillisyyden ja palkkioiden vaikutukset ovat vaikuttaneet merkittävästi markkinoilla oleviin tuotteisiin. Kun ihmisten ja lemmikkieläinten väliset suhteet ovat kehittyneet, lemmikkieläinten inhimillistäminen on lisännyt ylellisyyttä tuotteisiin, mikä on avaintekijä lemmikkieläinten ruuan myynnin jatkuvassa kasvussa. Lisäksi nämä suuntaukset ovat johtaneet uusien reseptien ja kaavojen kehittämiseen. Viime vuosina superruokien ja kasviperäisten ruokavalioiden sisällyttäminen on yleistynyt, kun terveyteen keskittyminen on korostunut sekä ihmisten että lemmikkieläinten ruoissa.

Terveys ja hyvinvointi

Viimeaikaisten tapahtumien seurauksena terveydestä ja hyvinvoinnista on tullut keskeisiä aiheita. Lukitukset ja rajoitukset ovat saaneet ihmiset keskittymään enemmän fyysiseen kuntoon, ruokavalioon ja yleiseen terveyteen. Enemmän aikaa kotona viettäminen on myös kannustanut lemmikkieläinten omistajia kiinnittämään enemmän huomiota lemmikkinsä käyttäytymiseen ja terveyteen. Tämä lisääntynyt tietoisuus on saanut omistajat etsimään ratkaisuja ongelmiin, kuten ihon ja turkin terveyteen, immuunipuolustukseen ja ruoansulatuskanavan hyvinvointiin.

Omistaja ruokkii labradoria - Pet Food Trends

Packaged Factsin tuoreessa tutkimuksessa kävi ilmi, että 43 prosenttia lemmikkieläinten omistajista on vahvasti samaa mieltä siitä, että he kannattavat ajatusta terveellisemmästä ruoasta lemmikkilleen. Samaan aikaan 37 prosenttia ilmaisi kiinnostuksensa tarjota lemmikilleen enemmän ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa, ja 34 prosenttia on täysin samaa mieltä siitä, että he ovat valmiita maksamaan enemmän lemmikkieläinten ruokaan, joka tarjoaa terveys- ja hyvinvointietuja (Packaged Facts, 2021). Lisäksi vuoden 2021 Mintel Report for UK Pet Food totesi, että kaksi kolmasosaa omistajista olisi kiinnostunut lemmikkieläinten ruoasta, joka sisältää suoliston terveyttä tukevia ainesosia, kun taas 66 prosenttia haluaisi tietää lisää lemmikkinsä aivojen ravitsemustuesta (Mintel, 2021).

Terveystrendin odotetaan jatkavan kasvuaan ja heijastavan samanlaisia ​​trendejä ihmisten elintarviketeollisuudessa, jossa nykyisiä trendejä käytetään usein ennakoimaan lemmikkieläinten ruokien tulevaisuuden odotuksia. Monet lemmikkieläinten omistajat uskovat, että sillä, mitä he ruokkivat lemmikilleen, on suora vaikutus lemmikin emotionaaliseen hyvinvointiin, mikä saa monet lemmikkieläinten ruokamerkit sisällyttämään resepteihinsä toiminnallisia ainesosia.

Lemmikkieläinruoan etiketin läpinäkyvyys

Merkintöjen läpinäkyvyys on toinen tärkeä suuntaus lemmikkieläinten ruokateollisuudessa. Monille kuluttajille läpinäkyvyys tarkoittaa eri asioita – joillekin se on jäljitettävyyttä, kun taas toisille merkinnän yksinkertaisuus on avainasemassa. Tulkinnasta riippumatta keskeinen teema on luottamus lemmikinruokamerkin ja kuluttajan välillä.

Laadukkaiden lemmikkieläinten ruokien kysynnän kasvaessa kuluttajat ovat yhä tarkkaavaisempia ainesosien alkuperän suhteen. Jäljitettävyyden aihe, jota kutsutaan myös alkuperäksi, on yhä tärkeämpi. Boothsin toimitusjohtaja totesi äskettäin, että "asiakkaat kiinnittävät jo huomiota siihen, miten tuotteet kasvatetaan, valmistetaan, kasvatetaan ja hankitaan, joten paikalliset ja brittiläiset ovat suuria teemoja". Tämä mielipide heijastuu Yhdistyneen kuningaskunnan lemmikkieläinten elintarvikemarkkinaraportissa, jonka mukaan 71 prosenttia kuluttajista ostaisi lemmikkieläinten ruokaa, jos se olisi valmistettu kokonaan brittiläisistä ainesosista (Mintel, 2021).

Kuluttajat haluavat myös yksinkertaisia ​​ja selkeitä etikettejä, jotka on helppo ymmärtää. Kun etiketit ovat liian monimutkaisia, lemmikkieläinten ruokien ostajat saattavat pelottaa ja valita vaihtoehtoisia merkkejä. Paws.com:n tutkimus osoitti, että miljoonat britit ovat yhä enemmän hämmentyneitä elintarvikemerkinnöistä: 44 prosentilla koiranruokien etiketit ovat vaikeasti luettavia ja 39 prosentilla ei ole riittävästi tietoa lemmikkilleen tarjoamiensa ruokien ainesosista. Lemmikkiruokamerkkien on varmistettava, että niiden ainesosat on lueteltu selkeästi, jotta lemmikkieläinten omistajat luottaisivat siihen, että he antavat lemmikkilleen parasta laatua.

Yhteenveto

Yhteenvetona voidaan todeta, että useat lemmikkieläinten ruokatrendit vaikuttavat tällä hetkellä markkinoihin. Inhimillistäminen ja palkkio edistävät edelleen kasvua, sillä omistajat haluavat tarjota lemmikeilleen ruokaa, joka heijastaa heidän omaa ruokaansa ja varmistaa samalla laadukkaat ainesosat optimaalisen terveyden ja hyvinvoinnin takaamiseksi. Vastauksena lemmikkieläinten ruokabrändit kehittävät jatkuvasti uusia kaavoja, ja superfood ja kasviperäiset ruokavaliot nousevat merkittäviksi tulevaisuuden trendeiksi. Terveys ja hyvinvointi ovat edelleen avaintekijöitä, ja lemmikkieläinten omistajat keskittyvät pitämään lemmikkinsä terveenä mahdollisimman pitkään. Teknologian roolin kasvaessa jokapäiväisessä elämässä kuluttajat tutkivat terveyttä edistäviä ainesosia. Lopuksi etikettien läpinäkyvyys on välttämätöntä; Kun lemmikkieläinten omistajat ovat yhä tietoisempia ainesosien alkuperästä, monet suosivat nyt paikallisesti hankittuja tuotteita ja selkeitä, yksinkertaisia ​​merkintöjä, jotka antavat luottamusta lemmikkieläinten ruokavalintoihin.

Viitteet

  1. Carrara, A. (2019, 19. heinäkuuta) Yhdistyneen kuningaskunnan koiranruokien etiketit ovat "liian vaikeita lukea", raportin mukaan. Pet Gazette. Saatavilla osoitteessa: https://www.petgazette.biz/25095-uk-dog-food-labels-too-hard-to-read-report-finds/ (Käytetty: lokakuussa 2021).
  2. Facts, P. (2021) US Pet Market Focus: Pet Food Update, 2021.
  3. Forbes, SL, Trafford, S. ja Surie, M. (2018) "Pet humanisation: mitä se on ja vaikuttaako se ostokäyttäytymiseen?", Dairy and Veterinary Science Journal, 2.
  4. Teollisuus, PF (2016, maaliskuu) 95 prosenttia sanoo, että lemmikit ovat osa perhettä. Lemmikkieläinten elintarviketeollisuus. Saatavilla osoitteessa: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report-say-pets-are-part-of-the-family/ (Käytetty: lokakuussa 2021).
  5. Koerten, J. (2019) Euromonitor International: Premiumisation in Pet Care – An Evolving Industry Trend.
  6. Mintel (2021) Pet Food UK, 2021. Mintel Group.
  7. PFMA (2021) Lemmikkipopulaatio. Saatavilla osoitteessa: https://www.pfma.org.uk/pet-population-2021/ (Käytetty: lokakuussa 2021).
  8. PFMA (2021) PFMA Market Data 2021. Saatavilla osoitteessa: https://www.pfma.org.uk/statistics/ (Käytetty: lokakuussa 2021).
Takaisin tietokeskukseen
Matthew Aiken, Markkinointipäällikkö

Matthew Aiken

Markkinointiviestinnän asiantuntija

Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.

Saatat pitää myös...

Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken