
Koska ihmiset voivat ostaa lemmikkiään yhä useammin, eläinkauppojen on löydettävä tehokkaita tapoja lisätä bränditietoisuutta, säilyttää asiakkaita ja hankkia uusia. Lemmikkikaupan markkinointikampanjan suunnittelu on loistava tapa tehdä tämä. Markkinointikampanja voidaan toteuttaa sekä myymälässä että verkossa. Myymälän markkinointikampanjat ohjaavat liikennettä myymälään ja lisäävät myyntiä esimerkiksi kylttien ja painomateriaalien avulla. Verkkomarkkinointikampanjoilla mainostetaan tuotteita ja palveluita digitaalisten alustojen, kuten sosiaalisen median, kautta. Nämä kaksi voivat kuitenkin toimia käsi kädessä, ja oikein käytettynä voivat auttaa yritystä kehittämään myyntiään.
Tämä artikkeli keskittyy onnistuneen markkinointikampanjan suunnitteluun lemmikkikauppallesi. Tietoa siitä, kuinka voit tunnistaa kampanjan tavoitteet, kuinka budjetointi on ratkaiseva tekijä ja miksi kohdeyleisö ja viestit määräävät kampanjasi onnistumisen. Lisäksi vinkkejä markkinointikampanjasi toteuttamiseen ja tulosten mittaamiseen.
Kampanjasi tarkoitus ja tavoitteet
Jokaisen markkinointikampanjan alussa sinun on määritettävä tarkoitus. Ilman tätä kampanjasi ei ehkä saavuta toivottuja tuloksia ja häviää. Miksi haluat toteuttaa kampanjan? Mitä haluaisit tehdä lemmikkikauppasi hyväksi? Alla on muutamia yksinkertaisia ideoita, joita sinulla voi olla lemmikkikaupassasi kampanjasi perustan rakentamiseen.
- Kasvata lemmikkikauppasi bränditietoisuutta
- Kasvata keskimääräistä kulutusta asiakasta kohti kaupassasi
- Luo lisää myyntiä tietylle tuotteelle tai tuotetyypille
- Rakenna asiakaskuntaasi
- Mainosta tulevaa tapahtumaa myymälässäsi
- Kehitä läsnäoloasi sosiaalisessa mediassa
Vaikka nämä ovatkin yksinkertaisia, ne ovat vain joitain rakennuspalikoita lemmikkikauppasi markkinointikampanjan suunnittelussa. Kun alat kehittää kampanjaasi, sinun on asetettava tavoitteet. Tämä eroaa kampanjasi tarkoituksesta, koska tavoitteet ovat tarkempia. Tavallinen tapa asettaa tavoite on SMART-tavoitteiden strategia. Tämä tarkoittaa Tarkka, mitattavissa, saavutettavissa oleva, relevantti ja aikasidottu ja antaa yrityksille mahdollisuuden luoda, seurata ja saavuttaa tavoitteita.
talousarvio
Kun olet päättänyt tarkoituksen ja tavoitteet, on aika tarkastella talouttasi ja sopia menoistasi. Budjetointi on olennainen osa kampanjaa, joten sinun on harkittava viisaasti, mitkä toiminnot tuottavat kampanjallesi parhaan tuoton. On erittäin helppoa käyttää rahaa erilaisiin markkinointikeinoihin, mikä voi haitata kampanjan menestystä, joten lemmikkikauppana kannattaa keskittyä kampanjalla muutamaan. Esimerkiksi myymäläsi esitteiden ja materiaalien määrään on helppo kuluttaa liikaa. Vaihtoehtoisesti napsautuskohtaisesta mainonnasta maksaminen voi kuluttaa budjettisi nopeasti, jos kyseessä on digitaalinen markkinointikampanja.
Kohderyhmä
Monille yrityksille kohdeyleisön ymmärtäminen voi olla haastavaa, koska on olemassa erilaisia asiakastyyppejä, joita voidaan myydä. Siksi sinun on tunnettava kohdeyleisösi, kun suunnittelet markkinointikampanjaasi. Kohdepersoonat (kohdeyleisöäsi edustavan henkilön kuvitteellinen profiili tiettyjen ominaisuuksien perusteella) lemmikkikaupassasi on erinomainen tapa löytää kohdeyleisösi.
Mitä tulee markkinointikampanjasi kohdeyleisöön, ensimmäinen askel on ymmärtää, mihin ostajan matkan vaiheeseen kampanjasi on kohdistettu. Yritätkö saada uusia asiakkaita? Vai haluatko saada tietoa nykyisistä asiakkaistasi? Tunnustetaanko brändisi kampanja? Vai esitteletkö kokonaan uuden identiteetin? Nämä kysymykset vaikuttavat markkinointiviestiisi, joka muuttuu sen mukaan, onko kohdeyleisösi tietoisuus-, harkinta- vai päätösvaiheessa. Vaikka kampanjasi saattaa palvella useita kohdeyleisöjäsi, on tärkeää, että sinulla on tietty yleisö mielessä.

Kohdeyleisösi rakentaminen
Jotta voit rakentaa kohdepersoonaasi, sinun on ymmärrettävä heidän kiinnostuksensa ja kosketuspisteensä. Esitä esimerkiksi lemmikkikaupan omistajalle kysymyksiä, kuten:
- Millainen sisältö kiinnittää yleisöni huomion?
- Sitoutuvatko he paremmin tiettyihin tietokanaviin, kuten esitteisiin tai sosiaaliseen mediaan?
- Millaisia ongelmia heillä on, joita tuotteesi, palvelusi tai brändisi voisi ratkaista?
- Mitkä ovat heidän tulonsa ja onko heillä varaa tuotteeseesi tai palveluusi?
Kohdeyleisösi kaventaminen tällä tavalla tuo parhaat tulokset kampanjallesi halvemmalla. Esimerkki kohdeyleisöstä kampanjassa, jossa yrität muuntaa asiakkaan koiranruokabrändistä omaan koiranruokamerkkiisi, voisi olla:
- Myymäläsi lähellä asuvat 21–45-vuotiaat koiranomistajat ovat ostaneet premium-merkkituotteen viimeisen kuukauden aikana.
Kampanjaviestisi
On aika olla luova ja suunnitella markkinointikampanjasi viestit. Tämä on valtava tarjous, koska se houkuttelee asiakkaita lemmikkikauppaasi. Viestien on keskityttävä asiakkaasi ja tyydytettävä heidän tarpeitaan ollakseen tehokkaita. Varmista, että tiedät asiakkaasi ongelman ja että viestilläsi on selkeä tie ratkaisuun.
Kampanjaviestisi täytyy myös herättää tunteellinen vastaus asiakkailtasi. Usko tai älä, Harvardin professorin Gerald Zaltmanin mukaan 95 % ostopäätöksistä tapahtuu alitajunnassa.

Emotionaalisen yhteyden luominen viesteissäsi on ratkaisevan tärkeää ihmisten houkuttelemiseksi myymälään, varsinkin kun keskivertoihminen näkee jopa 4,000 10,000–XNUMX XNUMX mainosta päivittäin. Brändisi on erotuttava joukosta!
Mitä tulee lemmikkikaupan markkinointikampanjaviestintään, sinun on varmistettava, että se on johdonmukaista myymälässä ja digitaalisesti, tai asiakkaasi voivat hämmentyä.
Menetelmät asiakkaidesi tavoittamiseen
Oikeiden markkinointikampanjoiden toteuttamismenetelmien valinta määräytyy kaikkien tässä artikkelissa esiin tuotujen seikkojen perusteella. Mitä menetelmää kohdeyleisösi todennäköisimmin käyttää ja on herkkä kampanjallesi? Kuinka paljon budjetistasi käytät kuhunkin menetelmään?
Nyky-yhteiskunnassa lemmikkikaupat voivat käyttää monia tapoja osana markkinointikampanjaansa, joten on välttämätöntä hyödyntää vain muutamia keinoja. Lemmikkikauppana saatat haluta hyödyntää seuraavia kanavia myymälän kampanjassa, joka mainostaa aivan uutta tuotetta.
Mainosmateriaalit
Mainosmateriaalien, kuten esitteiden ja julisteiden, hyödyntäminen on erinomainen työkalu myymälän markkinointikampanjaan. Tällaiset materiaalit tekevät myymälästäsi visuaalisesti houkuttelevan ja tarjoavat asiakkaillesi arvokasta tietoa tuotteistasi. Nämä materiaalit voivat olla ero sen välillä, ostaako asiakas tuotteitasi vai ei. Tämän viestintämuodon käyttäminen osana markkinointikampanjaa on kuitenkin haittapuoli, että asiakkaat näkevät tiedon vain kerran ja hävittävät sen, mikä voi osoittautua kalliiksi, jos se ei johda myyntiin.

Suoramainonta

Tämä on toinen loistava tapa markkinointikampanjaasi ja uuden tuotteen mainostamista varten. Tämä viestintätapa sisältää mainosmateriaalin lähettämisen suoraan asiakkaan osoitteeseen saadaksesi kiinnostuksen tuotteistasi. Etuna tämän käyttämisessä osana markkinointikampanjaasi on se, että se on tarkasti kohdistettu, jotta voit kohdistaa tämän tietyille asiakkaille. Lisäksi suorapostitus on konkreettista, ja asiakkaat huomaavat todennäköisemmin fyysisen postin kuin sähköpostin, joka saattaa päätyä heidän roskapostikansioon. Vaikka se on loistava tapa käyttää kampanjassasi, se voi myös kuluttaa budjettisi. Postituksen koosta ja tiheydestä riippuen tämä voi kuluttaa sen, kuinka paljon aiot kuluttaa.
Sosiaalinen media
Sosiaalinen media on muuttanut maailmaa ja kaikentyyppisten yritysten markkinointikampanjoita. Noin 4.26 miljardia aktiivista sosiaalisen median käyttäjää ympäri maailmaa tarjoaa valtavan mahdollisuuden mainostaa lemmikkikauppaasi. Sosiaalisen median markkinointikampanjat voivat auttaa lisäämään brändisi tunnettuutta, koska se jättää jäljen asiakkaidesi mieliin. SCOREn mukaan 77 prosenttia pienyrityksistä käyttää sosiaalista mediaa tietoisuuden lisäämiseen. Se on myös loistava tilaisuus eläinkaupoille mainostaa kaupassaan tapahtuvaa ja houkutella uusia ja olemassa olevia asiakkaita tutustumaan uuteen.

Vaikka sosiaalisessa mediassa on monia etuja, sillä on myös huonot puolensa. Kun haluat mainostaa asiakkaille, siitä aiheutuu kustannuksia, ja jokainen mainoksen napsautus maksaa sinulle rahaa ja joskus vain vähän sijoitetun pääoman tuottoa. Ennen kuin aloitat sosiaalisen median kulutuksen, muista tehdä läksysi. Jälleen kerran, on erittäin tärkeää, että kohdeyleisösi voidaan tavoittaa tätä tietä käyttämällä. Muutaman kerran lähettäminen silloin tällöin ei tuota sijoitetun pääoman tuottoa. On oltava selkeä, harkittu suunnitelma.
Markkinointikampanjasi toteuttaminen
Nyt kun olet suunnitellut markkinointikampanjasi, on aika toteuttaa se. Jos kaikki on suunniteltu yksityiskohtaisesti, tämän pitäisi olla helppoa. Ratkaiseva tekijä ovat lemmikkikaupassasi työskentelevät kollegat. Varmista, että he ovat mukana markkinointikampanjassa ja ymmärtävät sen hienoudet. Lisäksi sinun pitäisi saada tiimisi auttamaan markkinointikampanjan suunnittelussa. Lopuksi tiimilläsi voi olla ideoita, jotka voit integroida kampanjaasi saadaksesi heidän "sisäänostonsa".
Mittaa ja analysoi
Kun markkinointikampanjasi on valmis, menestysten ja parannettavien alueiden arvioiminen on välttämätöntä. Kampanjatietojen mittaaminen ja analysointi voi antaa käsityksiä yleisöstäsi, markkinointimenetelmistäsi ja budjetistasi. Se auttaa myös tulevien markkinointikampanjoiden suunnittelussa.
Paras tapa ymmärtää, oliko markkinointikampanjasi menestys, on palata tavoitteisiisi ja ymmärtää, saavutitko ne. Jos teit, se on upeaa. Jos ei, sinun on ymmärrettävä miksi?
Jos tavoitteesi oli esimerkiksi kasvattaa lemmikkikaupassasi vierailevien asiakkaiden määrää 20 % seuraavien kolmen kuukauden aikana, mikä tahansa asiakasliikenteen kasvu voidaan nähdä onnistuneena. Toimivan kampanjan ja kannattavan kampanjan välillä on kuitenkin ero.
Kannattava kampanja tuottaa sijoitukselle tuottoa suhteessa siihen käytettyyn aikaan ja työhön.
Yhteenveto
Yhteenvetona voidaan todeta, että kun lemmikkieläinten omistajien ostotapojen määrä lisääntyy, eläinkauppojen on mietittävä tapoja houkutella asiakkaita myymälään. Loistava tapa tehdä tämä on toteuttaa markkinointikampanja. Markkinointikampanjan onnistuminen edellyttää kuitenkin suunnittelua, jolla varmistetaan kampanjan onnistuminen.
Ensimmäisessä vaiheessa markkinointikampanjan suunnittelussa on tarkoitus ja tavoitteiden asettaminen. Yksinkertainen tapa tehdä tämä on käyttää menetelmää nimeltä SMART-tavoitteet, jonka avulla yritykset voivat luoda, seurata ja saavuttaa tavoitteita.
Kun tämä suunnitteluvaihe on valmis, on aika tarkistaa taloutesi ja asettaa budjetti alueille, jotka käytät markkinointikampanjaan. Kun budjetoit kampanjaasi, sinun on harkittava viisaasti, mitkä toiminnot tuottavat kampanjallesi parhaan tuoton. Rahan käyttäminen erilaisiin markkinointikanaviin on erittäin helppoa, mikä voi haitata kampanjan menestystä.
Yksi tärkeimmistä osista kampanjasi suunnittelussa on kohdeyleisösi tunteminen. Jos kohdistat vääräntyyppisiin asiakkaisiin, kampanjasi on vaikea menestyä. Kuvitteellinen profiili henkilöstä, joka edustaa kohdeyleisöäsi lemmikkikauppasi erityispiirteiden perusteella, on erinomainen tapa löytää kohdeyleisösi. Kun olet määrittänyt kampanjasi kohdeyleisön, on aika luoda kampanjasi viestit ja menetelmät asiakkaiden tavoittamiseksi.
Kun tämä on valmis, voit toteuttaa ja varmistaa, että kaikki lemmikkikaupassasi työskentelevät ovat mukana. Niillä on tärkeä rooli kampanjasi onnistumisessa.
Lopuksi on erittäin tärkeää arvioida kampanjan onnistuminen vai epäonnistuminen. Tiedot ovat välttämättömiä onnistumisen arvioimiseksi ja sen tulee aina liittyä takaisin alkuperäisiin tavoitteisiin.
Viitteet
Mahoney, M. (2003). Kuluttajan alitajuinen mieli (ja kuinka se saavutetaan). Harvard Business School.
Pisteet. (2018, 30. elokuuta). 77 prosenttia yhdysvaltalaisista pienyrityksistä käyttää sosiaalista mediaa myyntiin, markkinointiin ja asiakaspalveluun. Haettu Prnewswiresta: https://www.prnewswire.com/news-releases/77-percent-of-us-small-businesses-use-social-media-for-sales-marketing-and-customer-service-300704921.html#:~:text=77%20Percent%20of%20U.S.%20Small,Sales%2C%20Marketing%20and%20Customer%20Service
Simpson, J. (2017, 25. elokuuta). Brändin menestyksen löytäminen digitaalisesta maailmasta. Forbesista haettu: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/08/25/finding-brand-success-in-the-digital-world/?sh=653e1f42626e

Matthew Aiken
Markkinointiviestinnän asiantuntija
Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.
Saatat pitää myös...
Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken
Tekoälyn edut ja haitat lemmikkikaupassa
Olet ehkä kuullut tiedotusvälineissä usein käytettyjä kirjaimia "AI" tai "AI Technology". Puhelimen avaamisesta Face ID:n avulla vuorovaikutukseen [...]