Lemmikkikaupan merchandisoinnin merkitys - GA Pet Food Partners

Lemmikkikaupan merchandisoinnin merkitys

Viime aikoina lemmikkieläinten omistajien mahdollisuus ostaa lemmikkiensä ruokaa on lisääntynyt. Tämä mielessä pitäen lemmikkikaupan merchandisoinnin rooli ei ole koskaan ollut tärkeämpi myynnin edistämisessä. Tässä artikkelissa tarkastellaan lemmikkikaupan myyntiä ja sitä, miksi se on ratkaisevan tärkeää asiakkaiden hankkimisessa. Lisäksi artikkeli tarjoaa vihjeitä ja vinkkejä myynnin tekemiseen, joita voit käyttää omassa lemmikkikaupassasi.

Mitä on merchandising?

Erinomainen tapa aloittaa artikkeli on määritellä mitä merchandising on. Merchandising määritellään tavaran esittelyksi vähittäiskaupassa, joka kouluttaa asiakkaita ja luo halun ostaa tuotteita. Merchandisingia käytetään brändien erottamiseen, tuotteen halun lisäämiseen, asiakkaiden houkuttelemiseen ja myynnin tuoton saamiseen (Niazi, Haider & Hayat, 2015).

Mitä on merchandising - Pet Store Merchandising

Koska myyntiprosessi alkaa usein silmistä, myyntiin kuuluu visuaalisesti edullisien tuotteiden esittely ostosten kannustamiseksi.

Miksi merchandising on tärkeää lemmikkikaupoille?

Mitä tulee lemmikkikaupassa myytäviin tuotteisiin, sillä on keskeinen rooli asiakkaiden houkuttelemisessa ostamaan myymälästäsi. Useimmat asiakkaat esimerkiksi haluavat löytää nopeasti ostamansa, ja jos heillä on tämän kanssa ongelmia, he voivat etsiä ostoksia muualta. Siksi lemmikkikaupan myynti on välttämätöntä helpon ostokokemuksen kannalta. PWC:n äskettäinen tutkimus paljasti, että 65 % brittiläisistä uskoo, että ostokokemus auttaa ihmisiä valitsemaan ostovaihtoehtojen välillä. Lisäksi Walker-raportissa todettiin, että asiakaskokemus ohittaa hinnan ja tuotteen tärkeimpänä brändin erottajana. Tätä tukee se, että 45.9 % yrityksistä on priorisoinut asiakaskokemuksensa parantamista seuraavan viiden vuoden aikana (Kulbytė, 2021).

Lemmikkikaupan myynnin perusteet ovat sen varmistaminen, että myymäläsi on puhdas ja siisti lemmikkikaupan omistajille. Tämä helpottaa lemmikkieläinten omistajien navigointia myymälässäsi ja etsimiensä tuotteiden löytämistä.

Tämä artikkelin osio tarjoaa sinulle useita vinkkejä lemmikkikauppasi myymiseen.

Lemmikkikaupan ikkunoiden myynti

Kun asiakas lähestyy lemmikkikauppaasi, hän näkee ensimmäisenä näyteikkunasi. Tämä tarjoaa sinulle loistavan tilaisuuden antaa erinomainen ensivaikutelma ja rohkaista kaikkia myymäläsi ohittavia tulemaan asiakkaaksi. On kuitenkin tärkeää huomata, että muutaman lemmikkituotteen asettaminen pöydälle ei välttämättä riitä kiinnittämään potentiaalisen asiakkaan huomiota. Lemmikkieläinten myymäläsi ikkuna vaatii paljon ajattelua ja yksityiskohtia asiakkaiden houkuttelemiseksi käytettyjen värien ja visuaalien suhteen. Esimerkiksi keskipiste, kuten viimeisimmät myymälään saapuvat tuotteet tai tarjolla olevat tuotteet. Rekvisiitta ja hyvä valaistus voivat tukea tätä tehdäkseen ikkunaliikkeestä visuaalisesti houkuttelevamman.

Lemmikkieläinnäyttelyikkuna – eläinkaupan myynti

Me kaikki tiedämme sanonnan älä arvioi kirjaa sen kannen perusteella, mutta niin me teemme. Näytösikkunassasi kerrotaan, miksi asiakkaan tulisi tulla myymälään.

Lemmikkikaupan ulkoasu

Ratkaiseva osa merchandisointia on myymäläsi ulkoasu. Tämä vaikuttaa suoraan siihen, miten ja missä voit asettaa tuotteesi kauppatavaraksi. Se vaikuttaa myös asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Lemmikkikaupan omistajana lattiatilan maksimointi on ratkaisevan tärkeää, koska sen avulla voit varastoida enemmän tuotteita ja antaa asiakkaille riittävästi tilaa tavaroiden saamiseen helposti käsiksi. Lisäksi hyvä myymälän ulkoasu rohkaisee ostajia löytämään myymäläsi eri osioita. tämä on loistava tapa lisätä tuotteita myymäläsi eri osiin. Esimerkiksi lemmikkieläinruoan tarjoaminen myymäläsi takaosassa pakottaa asiakkaat kulkemaan eri käytävillä ja ohittamaan useita muita lemmikkituotteita.

Harkitse tuotevalikoimaasi

Toinen merchandisoinnin keskeinen osatekijä on tuotteiden valinta. Kun katsot käytäviäsi ja huomaat, mitkä tuotteet ovat esillä vierekkäin, pitäisikö niiden olla siellä? Vai voisivatko ne kiinnostaa paremmin asiakkaita muualla? On tärkeää huomata, että kun olet päättänyt myymäläsi ulkoasun, tuotevalikoima tulee seuraavaksi. Myynnin kannalta ykkösprioriteettisi tuotteiden valinnassa on varmistaa, ettei sinulla ole tyhjiä hyllyjä. Mitä enemmän sitoutat asiakkaan tuotteisiisi, sitä todennäköisemmin hän ostaa.

Kun keskityt haluamiisi tuotteisiin myymäläsi tietyissä osioissa, on hyvä idea laittaa samanlaatuisia tuotteita vierekkäin. Jos sinulla on esimerkiksi oma tuotemerkkisi lemmikkieläinten ruokaa, sinun tulee sijoittaa se hyllyille kilpailijoiden viereen, joilla on samanlainen koostumus. Näin asiakkaasi voi helposti vertailla ja tehdä oikean valinnan tuotteen, jonka hän haluaa ostaa. Valitettavasti yleinen virhe lemmikkikaupoissa on, että omien merkkien tuotteet myydään yhdessä heidän myymälässään. Tämän seurauksena asiakkaat voivat ostaa vain yhden oman merkkisi tuotteen useiden eri tuotteiden sijaan. Toinen näkökohta on elinikä ja koko, yhdistämällä kaikki Small Breed -tuotteesi kaikkien X-tuotemerkin sijaan. Näin asiakas voi suunnata oikeaan käytävään ja tehdä helpon tuotteiden vertailun ennen ostoa.

Yhdistä tuote- ja näytenäytöksiin

Toinen hyvä tapa houkutella asiakkaita on asettaa tuote- ja näytenäytöt. Tuotenäytökset tarjoavat loistavan mahdollisuuden esitellä myymäläsi uusimmat tuotteet tarjoten asiakkaille tarjouksia tai kausituotteita. Kyse on siitä, että annat asiakkaillesi heidän haluamansa kokemuksen! Kiehtovien ja huomiota herättävien tuotteiden luominen on varmasti osa tätä. On kuitenkin myös tärkeää muuttaa asioita. Staattinen myynti on yksi tavallisista virheistä, joita kaupat tekevät, ja tavaroiden siirtäminen ympäriinsä on tärkeää, vaikka uusia tuotteita ei olisi esillä. Tämä johtaa siihen, että toistuvat asiakkaat kohtaavat tavaroita, joita he eivät ehkä ole koskaan ennen nähneet.

Tuote- ja näyteesittely – eläinkaupan myynti

Jos jokin tuote saattaisi saada lisää myyntiä, siirrä se myymäläsi etupuolelle, jolloin se on yksi ensimmäisistä tuotteista, joita asiakas näkee käydessään. Harkitse myös "sankaritilaasi". Tämä on alue, jolla jokainen tuotemerkki haluaa olla, mutta sinun on harkittava marginaaliasi ja sitä, tarjoaako tämä tuote parhaan sijoitetun pääoman tuoton. Oletetaan, että sinulla on säännöllisesti vierailijoita, jotka ostavat usein samoja tuotteita. Tee muistiinpano varmistaaksesi, että tuotetta on varastossa, ja siirrä se sellaisen tuotteen viereen, josta uskot heidän olevan kiinnostunut. Tämä voi antaa sinulle mahdollisuuden saada uusi myynti ja samalla luoda miellyttävä kokemus asiakkaallesi.

Näytä tuotearvostelut

Asiakasarviot ovat yleinen teema verkkokaupoissa. Myymäläostoksia tehdessä asiakkaat eivät kuitenkaan aina näe, kuinka muut asiakkaat ovat löytäneet tuotteen, joten he menevät muualle, jos he näkevät positiivisia arvosteluja. Arvostelujen ei tarvitse olla vain verkossa. Jos sinulla on verkkosivusto, loistava myyntitapa on arvioida eri tuotteista ja näyttää ne tuotteesi lähellä, mikä voi auttaa asiakasta päättämään, ostaako hän. Tutkimukset osoittavat, että kuluttajat ostavat todennäköisemmin brändeiltä, ​​joihin he luottavat. Luottamuksen rakentaminen asiakkaiden keskuudessa on yksi tärkeimmistä askeleista myynnin lisäämiseksi.

Brändäyksen johdonmukaisuus

Brändi-identiteetin sisällyttäminen myymälään on hyvä asia, jotta asiakkaat tunnistavat brändisi myynnin yhteydessä. Haluat kuitenkin varmistaa, että asiakas ei unohda kauppaa, jossa hän on. Yksi tehokkaimmista tavoista on sisustaa myymäläsi brändin väreillä ja kuvilla. Jos sinulla on esimerkiksi useita kylttejä, varmista, että niissä kaikissa on brändisi logo ja värit.

Yhteenveto

Yhteenvetona voidaan todeta, että lemmikkikaupan merchandising on ratkaiseva myynnin edistämisessä. Kaikki alkaa houkuttelemalla asiakkaita myymälään esimerkiksi lemmikkinäyttelyn järjestämisellä. Tämä on ensimmäinen vaihe, jonka avulla voit tehdä vaikutuksen potentiaalisiin asiakkaisiin ja saada heidät katsomaan ympärillesi myymälässäsi. Lemmikkikauppojen omistajien on oltava varovaisia ​​myymälänsä asettelun suhteen, koska se vaikuttaa suoraan siihen, miten voit myydä tavaroita ja mitä tuotteita voit valita myymälässäsi. Toinen loistava tapa markkinoida tuotteitasi on esitellä tuotteitasi näytöillä; Tämä ei ainoastaan ​​auta kiinnittämään asiakkaan huomioita, vaan on loistava tapa esitellä uusimmat tuotteet, joita sinulla on tarjota. Lisäksi tuotearvostelujen esitteleminen kaupassasi on valtava tapa saada asiakas konvertoitumaan, sillä tutkimusten mukaan asiakkaat tekevät ostoksia todennäköisemmin suositusten perusteella.

Viitteet

Bedgood, L. (2021, 13. heinäkuuta). 50 Tilastot vähittäismarkkinoinnista ja kuluttajien ostotrendeistä. Haettu V12datasta https://v12data.com/blog/50-statistics-about-retail-marketing-and-consumer-shopping-trends/

Cuddeford-Jones, M. (2012, 24. toukokuuta). Tarjoaa hieman enemmän kuin ilmainen näyte. Markkinointiviikolta haettu: https://www.marketingweek.com/offering-a-bit-more-than-a-free-sample/

Kulbytė , T. (2021, 24. kesäkuuta). TÄRKEIMMÄT ASIAKASKOKEMUKSET TILASTOT, JOITA TARVITSE TIETÄÄ. Haettu Super Officesta: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

Niazi, U., Haider, T., & Hayat, F. (2015, 18. maaliskuuta). Journal of Marketing and Consumer Research. Journal of Marketing and Consumer Research, 80-85. Haettu Modern Retailista: https://modernretail.co.uk/visual-merchandising-the-ultimate-guide/#htoc-what-is-visual-merchandising

Takaisin tietokeskukseen
Matthew Aiken, Markkinointipäällikkö

Matthew Aiken

Markkinointiviestinnän asiantuntija

Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.

Saatat pitää myös...

Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken