Kuten keskusteltiin "Lemmikkiruoan humanisointi" Artikkelin mukaan humanisoinnin vaikutus kasvaa edelleen useista syistä. Tämä artikkeli keskittyy siihen, kuinka inhimillistyminen on luonut mahdollisuuksia lemmikkieläinten ruokabrändeille. Lisäksi artikkelissa on myös toinen fantastinen video teknisistä palveluistamme, John Hewitt, kuka tutkii miten GA Pet Food Partners varmistaa, että tarjoamme tuotteita, jotka vastaavat inhimillistymisen trendiä.
Klikkaa alta nähdäksesi Johnin videon, joka antaa käsityksen siitä, kuinka humanisointi on vaikuttanut GA:n resepteihin.
Koska lemmikkieläinten omistajat haluavat lemmikkillään olevan samanlainen ruokavalio kuin heille, monet tuotemerkit ovat mukautuneet vastaamaan näihin tarpeisiin. Tämän seurauksena humanisoitujen ja premium-tuotteiden määrä on lisääntynyt. Yksi tärkeimmistä syistä tähän on se, että ihmiset pitävät lemmikkiään osana perhettä. Lemmikkieläimille se tarkoittaa, että heidän elämänsä kaikki osa-alueet paranevat, mukaan lukien heidän kuluttamiensa lemmikkieläinten ruokien laatu.
Keskity terveyteen
Humanisoituminen on luonut lemmikkieläinten ruokabrändeille mahdollisuuksia erottua markkinoilla. Monet ovat keskittyneet terveystrendeihin, ja 43 % lemmikkieläinten omistajista on yhtä mieltä siitä, että he pitävät ajatuksesta terveellisemmästä ruoasta lemmikkilleen (Packaged Facts, 2021). Tämän seurauksena näemme yhä enemmän tuotteita, jotka tarjoavat lemmikkieläimille erityisiä terveyshyötyjä.
Esimerkiksi erikoistuotteet, jotka kohdistuvat ongelmiin, kuten nivelkipuihin, ruoansulatukseen ja hampaiden terveyteen. Mielenkiintoista Michelson Founds Animals Foundation -säätiön tutkimus osoitti, että 70 prosenttia ihmisistä, jotka noudattavat erityisruokavaliota, ovat myös laittaneet lemmikkinsä tietylle ruokavaliolle. Lisäksi 45 % proteiinipitoisella ruokavaliolla olevista lemmikkieläinten omistajista ruokkii lemmikkilleen proteiinipitoista ruokaa (Animals, 2019).
Jäljitettävyys ja puhdas etiketti
Toinen mahdollisuus, jonka inhimillistäminen on tuonut brändeille, on jäljitettävyys ja alkuperä. Kuluttajat vaativat läpinäkyvyyttä tuotteilleen ja lemmikkieläimilleen.
Uusi tutkimus on paljastanut, että hämmästyttävät 95 % supermarketeissa ja Amazonissa myydyistä koiranruoista ei paljasta sen tarkkaa ainesosaa. Lemmikkiruokabrändeillä on todellinen mahdollisuus tarjota asiakkailleen puhdas etiketti, joka sisältää avaintiedot raaka-aineiden jäljitettävyydestä. Tämä ruokkii alkuperän kerrontaa, jota myös inhimillistäminen ohjaa.
Etiikka, hankinta ja kestävä kehitys
Jäljitettävyyden tavoin olemme nähneet brändeille mahdollisuuden kouluttaa asiakkaitaan eettisyydestään, materiaalin hankinnasta ja kestävästä kehityksestä. Kun lemmikkieläinten ruoka siirtyy kohti inhimillisempää lähestymistapaa, brändien on esitettävä viestinsä ja varmistettava, että se vastaa asiakkaiden uskomuksia.
Ympäristövaikutukset ovat selkeä painopiste brändeille, jotka haluavat nähdä, onko olemassa ympäristöystävällisempiä tapoja tuottaa lemmikkieläinten ruokaa. Lisäksi kierrätettävät pakkaukset ovat nousemassa markkinoille. Maailmanlaajuisesti lähes 65 % kuluttajista sanoo yrittävänsä vaikuttaa ympäristöön jokapäiväisillä toimilla positiivisesti (Phillips-Donaldson, 2019).
Ensiluokkaiset tuotteet
Tämä keskittyminen on tarjonnut kuluttajille mahdollisuuksia vaatia enemmän lemmikkieläinten ruokabrändeiltä. Näemme suuntauksia lemmikkieläinten ruoissa, kuten "viljaton" ja "gluteeniton", jotka ovat peräisin ihmisravintoalalta, jossa väitteet kuten "luonnollinen" ja "luomu" ovat suosittuja. Euromonitorin tutkimus on osoittanut, että palkkiot ovat lemmikkieläinten ruoka-alan tärkein kasvutekijä. Vuonna 2021 lemmikkieläinten premium-ruoat saavuttivat suurimman kasvuvauhdin muihin lemmikkieläinten hoitokategorioihin verrattuna. (Euromonitor, 2022).
Markkinarako
Toinen mahdollisuus, jonka inhimillistyminen on tuonut kuluttajille, on markkinoiden kapeiden tuotteiden määrä. Joillakin lemmikkieläinten omistajilla saattaa olla tiettyjä uskomuksia itselleen ja he haluavat saman lemmikkiinsä. Esimerkkejä näistä uskomuksista ovat vegaani tai kasvissyöjä tai jopa ympäristötietoisuus. Täyttääksemme nämä uskomukset olemme nähneet, että vegaani-, kasvis- ja hyönteisruokavaliot ovat alkaneet kasvattaa suosiotaan lemmikkieläinten ruokien joukossa.
Miten humanisointi on vaikuttanut GA:n resepteihin?
Koska inhimillistymistrendi jatkaa kasvuaan, GA on hyvässä asemassa vastaamaan tähän trendiin premium-tuotteilla hyödyntäen ainutlaatuista Freshtrusion sisältää suuria määriä korkealaatuista tuoretta lihaa.
Jäljitettävyyden pyrkimys on myös nähnyt GA:n luovan erilaisia ruokia (Superfood 65® Provenance -sarja), joka tarjoaa fantastisen alkuperätarinan. Olipa kyseessä Angus Beef, Italian Buffalo tai Scottish Salmon. GA tarjoaa myös QR-koodin, joka on tämän sarjan takaetiketissä, ja tarjoaa loppuasiakkaille matkan siitä, kuinka heidän pussinsa maailman hienointa lemmikkiruokaa on valmistettu. Maatiloista ja kalastuksesta lopulliseen nappulan tuotantoon.
Yhteenveto
Yhteenvetona voidaan todeta, että on selvää, että inhimillistäminen ajaa palkkioita ja päinvastoin. Kuluttajat haluavat nyt enemmän kuin koskaan tietää, mistä ruoka on peräisin ja mitä ravintoarvoja se tarjoaa.
Monet inhimilliset trendit ovat nyt vallitsevia lemmikkieläinten ruoassa, mikä luo monia markkinointimahdollisuuksia brändeille sekä runsaasti valinnanvaraa kuluttajille.
Viitteet
Animals, MF (2019). Lemmikkitrendit 2019. Haettu löydetyistä eläimistä: https://www.foundanimals.org/pet-trends-infographic/
Euromonitori. (2022). Lemmikkieläinten hoidon maailmanmarkkinat. Passi.
PDSA. (2022). Kuinka monta lemmikkiä sinulla on Isossa-Britanniassa? Haettu PDSA:sta: https://www.pdsa.org.uk/what-we-do/pdsa-animal-wellbeing-report/uk-pet-populations-of-dogs-cats-and-rabbits
Phillips-Donaldson, D. (2019, 15. helmikuuta). 3 uutta rajaa lemmikkieläinten ruokien palkkioille. Haettu lemmikkieläinten elintarviketeollisuudesta: https://www.petfoodindustry.com/articles/7895-new-frontiers-for-pet-food-premiumization
John Hewitt
Teknisten palveluiden johtaja
John Hewitt liittyi GA:hon vuonna 2017 Partner Brand Marketing Managerina ja siirtyi sitten johtamaan teknisten palveluiden tiimiä, joka koostuu markkinoinnista ja suunnittelusta, ravitsemus-, Tutkimus ja Kehitys ja projektit, ennen kuin hänestä tulee teknisten palveluiden johtaja.
Johnilla on tutkinto markkinoinnista. Hänen taustaansa kuuluu työskentely Nikellä heidän pääkonttorissaan Alankomaissa ja luennoitsija liiketoiminnan johtamisessa Runshaw Business Centerissä. John on ylpeä isä ja nauttii pyöräilystä, telttailusta ja matkustamisesta.
Matthew Aiken
Markkinointiviestinnän asiantuntija
Matt valmistui vuonna 2017 liiketalouden ja johtamisen perustutkinnosta. Täällä hän huomasi, että hänellä oli intohimo ja kiinnostus markkinointiin. Vapaa -ajallaan hän nauttii kaikesta kuntoiluun liittyvästä ja ulkoilusta. Hänellä on myös ranskalainen bulldoggi nimeltä Harley ja persialainen kissa nimeltä Bonnie Blue.
Saatat pitää myös...
Artikkelin kirjoittaja Matthew Aiken ja John Hewitt
Tekoälyn edut ja haitat lemmikkikaupassa
Olet ehkä kuullut tiedotusvälineissä usein käytettyjä kirjaimia "AI" tai "AI Technology". Puhelimen avaamisesta Face ID:n avulla vuorovaikutukseen [...]